Anbefalte innlegg

Noen som har vært borti at jeg ga strøm til en kompis i går og etter det

begynnte lade lampa og lyse det kommer opp alternator workshop.

 

Ladet fra i går til i dag ikke noe ladelampe lyste men kom nesten til jobb da kom

det opp igjen alternator workshop da hadde jeg kjørt 2 mil.

 

Noen som vet dette så jeg kommer meg hjem igjen:tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville reist til et verksted og fått sjekket dynamo og batteri.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle måle etter jobb i dag

men hvis andre hadde vært borti dette

så hadde jeg vist med en gang hva jeg skulle sjekket

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor langt har den gått?

 

Har vært borti at en dynamo med nedslitte børster fikk nådestøtet da den ga bort strøm, det slet tydeligvis ut den siste tidels millimeteren av børstene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen er en 2000 mod 1.8 turbo gått ca 325000: rock :

Er det utbyttbare børster på denne? Knot og bytte selv?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme som på min A4. Børstene på dynamoen tok kveld.

Ny dynamo kostet en del så jeg fikk tak i en brukt fra en bil som hadde gått 120.000 km. Det holder nok leenge enda :)

Veit ikke på Passat men var kjapt å bytte på A4'n :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da bytta du hele dynamoen? tenkte og bare bytte børster om det er mulig:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får disse feilkodene opp med ross-tech sjekket ladingen den ligger på 12.01 v

og med masse påslått 11.62: eek :

 

En som sa til meg at ikke man skulle bruke starkabler uten spenningsvern på

evt hva kan jeg ha ødelagt da?

 

fail.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper det samme som Steinar, bør kunne få nye børster (med innebygget regulator) til denne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor lang tid regner man med og bruke for og bytte hele dynamoen

jeg fikk en av en kompis: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer an på hvor godt ting sitter. Har vært borti å runde den nedre bolten, og da er man i gang. Er bare å sette i gang og prøve seg fram. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor langt har den gått?

 

Har vært borti at en dynamo med nedslitte børster fikk nådestøtet da den ga bort strøm, det slet tydeligvis ut den siste tidels millimeteren av børstene.

 

Børstene var temmilg nedslitte, men det som hadde skjedd var at den ene lederen fra børsten hadde røket slik at børsten falt ut når hele regulatoren ble tatt av.

 

Et Bosch elektrodieselverksted skulle ca 850,- kr for ny regulator, mens Jacobs Autosupply i Oslo hadde en kinadel til kr 123,-:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.