#1 Skrevet August 3, 2011 Noen som har vært borti at jeg ga strøm til en kompis i går og etter det begynnte lade lampa og lyse det kommer opp alternator workshop. Ladet fra i går til i dag ikke noe ladelampe lyste men kom nesten til jobb da kom det opp igjen alternator workshop da hadde jeg kjørt 2 mil. Noen som vet dette så jeg kommer meg hjem igjen:tilber: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 3, 2011 Ville reist til et verksted og fått sjekket dynamo og batteri. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 3, 2011 Tenkte jeg skulle måle etter jobb i dag men hvis andre hadde vært borti dette så hadde jeg vist med en gang hva jeg skulle sjekket 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 3, 2011 Hvor langt har den gått? Har vært borti at en dynamo med nedslitte børster fikk nådestøtet da den ga bort strøm, det slet tydeligvis ut den siste tidels millimeteren av børstene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 3, 2011 Bilen er en 2000 mod 1.8 turbo gått ca 325000: rock : Er det utbyttbare børster på denne? Knot og bytte selv? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 3, 2011 Samme som på min A4. Børstene på dynamoen tok kveld. Ny dynamo kostet en del så jeg fikk tak i en brukt fra en bil som hadde gått 120.000 km. Det holder nok leenge enda Veit ikke på Passat men var kjapt å bytte på A4'n 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 3, 2011 Da bytta du hele dynamoen? tenkte og bare bytte børster om det er mulig:o 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 3, 2011 (endret) Får disse feilkodene opp med ross-tech sjekket ladingen den ligger på 12.01 v og med masse påslått 11.62: eek : En som sa til meg at ikke man skulle bruke starkabler uten spenningsvern på evt hva kan jeg ha ødelagt da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 3, 2011 Tipper det samme som Steinar, bør kunne få nye børster (med innebygget regulator) til denne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 4, 2011 Hvor lang tid regner man med og bruke for og bytte hele dynamoen jeg fikk en av en kompis: rock : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 4, 2011 15-20 min? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 4, 2011 Kommer an på hvor godt ting sitter. Har vært borti å runde den nedre bolten, og da er man i gang. Er bare å sette i gang og prøve seg fram. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 4, 2011 Hvor langt har den gått? Har vært borti at en dynamo med nedslitte børster fikk nådestøtet da den ga bort strøm, det slet tydeligvis ut den siste tidels millimeteren av børstene. Børstene var temmilg nedslitte, men det som hadde skjedd var at den ene lederen fra børsten hadde røket slik at børsten falt ut når hele regulatoren ble tatt av. Et Bosch elektrodieselverksted skulle ca 850,- kr for ny regulator, mens Jacobs Autosupply i Oslo hadde en kinadel til kr 123,- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...