Maskeringsfolie - hvor skaffe dette?

Anbefalte innlegg

Noen som veit hvor man kan kjøpe dette? Så på en bilpleiefilm på Youtube hvor de brukte dette, og det er jo helt genialt for meg som har disse eldre bilene der man har mye plast som skal maskeres før jeg går i gang, samt at det er jo kjekt å bruke på rutene for å unngå sprut og støv når man jobber også.

 

Mads Kristian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke for vane å bumpe en tråd så fort, men ingen som veit om noen som selger eller noen produsenter av dette, som ikke koster skjorta? Skulle helst ha hatt før Fredag, for lurer på om jeg ikke skal gi bilen en omgang før helgets treff da. Tenker på folie som ser ut som vanlig plastfolie - som jeg kanskje til og med kommer til å kjøpe for å bruke om ingen andre har noen tips:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gladpack matfolie? Hvis det kun er for ikke å få polish på rutene ved polering.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det, og for å pakke inn fangerene, grill, takvinge og større ting som det tar en evighet å teipe alt på. Bruker jo 1,5t på å maskere Golfen ordentlig, og enda lengre på Passaten - noe som mildt sagt er kjedelig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

de selger vel noe folie med lim på på malingsbutikker, farveglede ol.

vet en kompis som brukte det på hele bilen når den var nylakka og skulle på tectylering

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får det hos alle som er forhandlere for lakkerings eller malerutstyr, byggmakker f.eks. Evt Biltema eller Claes

 

Edit: Såg nå at Sindre svarte før meg..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Søkte på Clas før i dag, da under "maskeringsfolie", men ser at "dekkfolie" er hva jeg burde ha søkt etter:)

 

Takk for tips - må stikke innom Clas i morgen for å sjekke hvordan denne folien er: ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Maskerer jo ikke hele fangerne vel? Det holder jo å maskere i brytningspunktet mellom lakk og plast. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en gammel Golf, veit du, og der er det greit å maskere rubbel og bitt for å unngå søl og unødvendig kliss og jobb med å fjerne det igjen fra fangerene - ihvertfall på min som har små fangere:)

 

IMG_3205.jpg

 

Tar ingen sjanser på denne bilen, for plutselig er man uheldig og kommer borti plasten med maskinen av en eller annen grunn:p Dessuten kan folien være kjekk å ha til andre formål også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne ble kjøpt, og den var helt genial når man skulle maskere større deler:)

 

IMG_4261.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.