Får ikke kontakt med moduler når bil er varm - A4 2001-mod

Anbefalte innlegg

For andre gang nå i sommer har jeg følgende problem:

Når bilen har stått lenge i sola og blitt grusomt varm så funker plutselig ikke blandt annet blinklys, vindusheiser, esp gir feilmeldinger osv. I vag-com virker det som det er Central Comfort og Central Convinience jeg ikke får kontakt med. Har kjørt en tur for å kjøle ned bilen, samt stilt meg i skyggen nå, og da jeg skrev forrige linje så plutselig hørte jeg det kneppet i releer og så virka alt igjen.

Noen som har vært borti det og evt hva kan det være? Irriterende :/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Under ABS brakes kommer disse opp etter jeg har fått kontakt med modulene igjen:

Wednesday,03,August,2011,18:52:51:18741

VCDS Version: Release 10.6.4 (x64)

Address 03: ABS Brakes Labels: 8E0-614-517.lbl

Control Module Part Number: 8E0 614 517 A

Component and/or Version: ABS/ESP allrad D620

Software Coding: 04275

Work Shop Code: WSC 06435

VCID: 265D2558E877

2 Faults Found:

18036 - Powertrain Data Bus: Missing Message from Steering Angle Sensor

P1628 - 35-00 - -

01826 - Sensor for Steering Angle (G85); Supply Voltage Terminal 30

35-00 - -

Virker som det er i forbindelse med rattkonsollen at trøbla er?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bumper denne!

Nå i vinter har ting bare blitt verre og verre!

Feilen(e) dukker opp når bilen er kjørt skikkelig varm, fått varm kupe og motor og blir stoppet og fått stå i ro ei lita stund. Da lyser både ABS og ESP lampe, og ALT av lys og elektrisk på rattstamme (blinkers, langlys, vindusviskere, spylere, horn) slutter å funke, samt at ESP og abs tar kveld, i tillegg til at vindusheisene totalt slutter å virke.

Her en dag ville ikke engang bilen la seg låse med fjernkontrollen. Har sjekka de få releer som finns i bilen, prøvd å plugge ut strømstyringsmodulen under rattstammen osv for å fram provosere samme feil, men ingenting gir meg samme symptomer...

Noen som har innspill her? Kjørte tur/retur Krsund Trondheim med alt dette ute av funksjon, og å kjøre på kveldstid med kun nærlys over fjellet var ikkeno kjekt for å si det slik! Fikk øvd litt på å kjøre bil uten elektronisk hjelp på bremser og stabilitet da men ;)

Hjelp?!? Frilseth har kanskje noen ideer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har noen aning om en vrang Defa-alarm kan forpeste canbusen såpass at den kan forårsake dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være rattelektronikken som gjør det. Har du prøvd å skifte G85 sensoren? Er vell rattvinkelsensoren. Kan være roten til mye vondt den. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har slått meg, men håper på at det er noe som ikke betyr at jeg må demontere så vanvittig mye. Har lest meg blå og gul på boblingsskjemaer i Haynes-boka, men klarer ikke finne fellesnevner på alt dette. Rattvinkelsensoren skaper seg faktisk av og til ellers også. Når problemene forsvinner dagen etter så lyser stort sett ESP-lampa til jeg har kjørt utav nabolaget. Dyr affære den sensoren tror du?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, har vært der nede og sjekka selve pluggen til komfortmodulen, men ikke noe mer. Et sabla styr å få løfta dørkmatta nok til å komme til, men hvis det er snakk om selve ledningene som morkner nedi der så må jeg nok ta en titt igjen. Må bare få lånt meg en garasje med lys og varme og ryddighet :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lokalisert feilen nå! Bilen har fungert når den har vært iskald inne i kupeen, så jeg tok den taktikken at jeg frøys ned en kontrollmodul og prøvde den i bilen mens den var frossen, modul for modul. Som forventet så var det rattstamme-elektronikken som var synderen. Må bare få tak i en "ny" slik fra en skrotnisse nå, så blir det montert inn interiør igjen når jeg får bekrefta at det ikke kommer inn mer vann i skuta :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ny modul montert, og etter litt knoting med vag-com (måtte kode inn ABS-modulen igjen etter bytte av rattmodul :-O ) funker alt som det skal igjen :D Liker! :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.