Anbefalte innlegg

Hei,

Hadde bilen på eu kontroll i dag.

Her viste det seg at bremsene på høyre side klarte 100Nm, mens bremsene på venstre side klarte 400-500Nm. Både foran og bak. Noen som har tips?

Det er installert et MK1 GTI bremseanlegg med lasteventil.

Hånbrekket var prima!

Mvh Jørn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Neimen da så...

Ikke prat i munnen på hverandre da.,..: smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merker du dette ved hard nedbremsing? At bilen drar til en side? Hvis ikke hadde jeg vurdert å tatt testen en annen plass, da det høres litt merkelig ut at det er akkurat like stor forskjell fremme og bak....

Du har ikke kobla lasteventilen feil da slik at du struper inn bremseeffekten på høyre side istedenfor på bakjula? Hehe :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er nok luft i ene kretsen, koble fra fjøren på las ventilen og sett på et strips sånn at den er i bunn, da er den max open og det er enklest å få luftet skikkelig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er nok luft i ene kretsen, koble fra fjøren på las ventilen og sett på et strips sånn at den er i bunn, da er den max open og det er enklest å få luftet skikkelig.

Ene kretsen går ikke på samme side foran og bak.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den gjør lett det vis en ikke har hatt tunga rett i munnen når en legger nye bremserør til og fra last ventilen....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

Det er det som er så rart, at jeg føler ikke at den drar til siden ved bremsing.

Jeg har koblet det slik som dette:

Capture.jpg

Blir oppriktig skuffet over meg selv hvis jeg har lagt rør feil, da jeg ofte sjekker røropplegget på supply båter under bygging... : smil : Men dette må jo sjekkes.

Jeg skal prøve å stripse armen for å se om det blir noe bedre å lufte.

Det skal nevnes at jeg hadde et helvette med å lufte anlegget da. vanligvis starter jeg med den bremseenheten som er lengst borte fra hovedsylinderen. Men jeg fikk ikke pedal. Så jeg bytte bremsepumpe da jeg trodde denne var defekt. Samme problemet med denne også.

Til slutt så lot jeg alle luftenippler stå oppe til det rant ut bremseveske. Da fikk jeg pedal etter en liten stund.

Mvh Jørn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo låne deg en sånn som suger evt hvis det fortsatt er problem

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stikk på BilXtra eller Mekonomen og kjøp deg en "Luftman" bremselufteverktøy. Koster ca 200-300 kr. Med denne setter du lufttrykk på tanken (hold deg under 1 bar), så når du åpner en nippel, så blir bremsevæsken presset gjennom systemet. Da kan du lufte bremser og skifte bremsevæske uten medhjelper, og uten å pumpe pedalen til du får krampe i leggen. Har hatt min i 10+ år, og er like fornøyd hver gang jeg bruker den.

42-71340 hos Mekonomen (let den opp i webkatalogen, under tilbehør -> faghandel -> spesialverktøy)

990310 hos Bilxtra, side 163 i katalogen dems (kan sees som pdf)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merker du dette ved hard nedbremsing? At bilen drar til en side? Hvis ikke hadde jeg vurdert å tatt testen en annen plass, da det høres litt merkelig ut at det er akkurat like stor forskjell fremme og bak....

Du har ikke kobla lasteventilen feil da slik at du struper inn bremseeffekten på høyre side istedenfor på bakjula? Hehe :P

Bingo, var rulla til EU verkstedet som var feil! : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den var ny!

Bra det ble orden på det!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, kan få en klem om vi skulle møtes i fremtiden.... hehe : smil :: smil :

Mvh Jørn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eh, tror jeg står over den :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eh, tror jeg står over den :P

Ikke dumt...: smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.