Dekkanbefaling for lavt drivstoffforbruk og lite støy i 17"

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg noen 17" felger som jeg skal ha på min Passat 3bg 4 motion 130tdi.

 

må ha noen nye sommerdekk til disse felgene men er likevis ang hva jeg skal kjøpe. lurer og på å gå for 205/50-17 og ikke 225/45-17" for å få litt lavere rullemotstand.

 

noen som har noen bra dekk de kan anbefale som ruller lett og støyer lite.

men må jo og være god å kjøre på og holdbart.

 

har sett litt på Nokian Z g2 eller Vredestein ULTRAC SESSANTA..

 

gi meg en anbefaling da dere : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Smalere dekk gir lavere forbruk så hvis det er målet, gå for 205/50-17.

 

Pirelli Cinturato P7 har gjort det VELDIG bra i test i forhold til forbruk og støy: http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/sommerreifen/2010_Sommerreifen_Test_225_45_R17.aspx?ComponentId=29784&SourcePageId=31821

 

Men du som er "Tdi-Meister" vet vel at det som vil gi mest drivstoffbesparelse er softwareoptimalisering og kjøre like fint etterpå selv om det er mer effekt tilgjengelig? ;)

 

Jeg har chippa flere av disse motorene og alle ender opp med lavere forbruk når eier er ferdig med å teste ut de nye hk/nm motoren har fått :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer det.. Min gikk ned 0,2-0,3 med chip.. :) OG så gikk den sikkert opp det igjen med 19" på.. Hehe.. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv veldig god erfaring med Yokohama C-drive på Touranen. Meget støysvake. Er kommet i en ny utgave nå som heter C-drive 2 og de skal være enda mere støysvake.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De Vredestein-dekka bråker hvertfall!!

Hadde slike på noen 15'' felger..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer litt på om jeg sku kjøpt Good Year EfficientGrip... dette er et dekk som scorer bra på Rullemotstand og støy.. noen som har Prøvd dette ??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skiftet fra 235/45 WR17 sport contact 3 til Pirelli P7000 i 215/45 VR17 på en 3bg, det syntes i hvert fall konen var storveis å kjøre på. Stillegående og billig var de og.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.