#1 Skrevet August 5, 2011 Har nettopp skiftet en defekt n75 ventil, og nå lader bilen fint 1,1bar ved pådrag. Men når motoren kommer opp til 3500rpm faller ladetrykket sakte men sikkert til 0.5/0,4 . Dette kan jo ikke være normalt? Står en ts racing steg 3 chip i bilen. bilen har vært diagnostisert på verksted igår ,og der fant de den feilkoden som indikerte den defekte n75 ventilen. Turboen og actuator er spell ny original kkk k04. er jo ikke normalt med ett fall på hele 0.6-0,7.. Ventilen er delenummer:06a 906 283 e. Kan det ha noe med at det er en "e" ventil? finnes jo fire andre (j,h,c,f) Kan det funke å sette den i feil vei>? hørt at dette kan hjelpe ,men er usikker da andre sier det ikke gjør det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 5, 2011 Sikkert trykk lekasje fra turbo slangene. Hadde det på S3 min. Ladet 1,6 så falt den til 0,7 ved ca 3500-4000rpm. Det eneste jeg kunne se på utsiden av de var litt olje film. Siden de var revnet på innsiden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 6, 2011 Alt av klemmer er gått over og sjekket. Men snakket med en som har samme bil og turbo, det er at bilen går i soft limp mode. (nødmodus) Så må bare få tak i programmvare 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 6, 2011 Hvis det har skjedd, ligger det en feilkode og venter på deg, så lett å få det bekreftet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 24, 2012 Problem løst? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 21, 2012 Problem løst? bilen går fortsatt opp til 1,2 og faller til 0,6..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 23, 2012 Kjører du kun 1.2-1,1 lade trykk med k04 oppsett? Har samme oppsett og kjører 1.3-1.4 fult ut på turtallet. Har du byttet reisrkventilen da de heiv inn k04 turboen? Altså at du ikke bruker den org bosch plastikk ventilen.. Det er det eg kommer på i første omgang hvertfall.. Og effektanlegg også? åpen luft filter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 23, 2012 Tett katalysator? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 1, 2013 Nå har jeg fått den til å lade bare 0,8bar med en mbc . Eliminert alt av trykklekkasjer. Bruker en forge resirk. Har også "high flow" manifold+3" downpipe og 2,5" cat back. 4bar bensintrykksregulator er også montert. Fikk den til å lade 1.2 men motoren(ecu?)"kutter" ved 0,8bar og går opp til 1,2bar og når trykket er på vei ned ved 0,8bar ,kutter den igjen. Begynner å bli lei.. kjørt snart to år med lite trykk, så kunne spart meg alle oppgraderingene egentlig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...