Anbefalte innlegg

Har nettopp skiftet en defekt n75 ventil, og nå lader bilen fint 1,1bar ved pådrag. Men når motoren kommer opp til 3500rpm faller ladetrykket sakte men sikkert til 0.5/0,4 . Dette kan jo ikke være normalt?

Står en ts racing steg 3 chip i bilen. bilen har vært diagnostisert på verksted igår ,og der fant de den feilkoden som indikerte den defekte n75 ventilen. Turboen og actuator er spell ny original kkk k04.

er jo ikke normalt med ett fall på hele 0.6-0,7..

Ventilen er delenummer:06a 906 283 e. Kan det ha noe med at det er en "e" ventil? finnes jo fire andre (j,h,c,f) Kan det funke å sette den i feil vei>? hørt at dette kan hjelpe ,men er usikker da andre sier det ikke gjør det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert trykk lekasje fra turbo slangene. Hadde det på S3 min. Ladet 1,6 så falt den til 0,7 ved ca 3500-4000rpm. Det eneste jeg kunne se på utsiden av de var litt olje film. Siden de var revnet på innsiden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt av klemmer er gått over og sjekket. Men snakket med en som har samme bil og turbo, det er at bilen går i soft limp mode. (nødmodus) Så må bare få tak i programmvare

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det har skjedd, ligger det en feilkode og venter på deg, så lett å få det bekreftet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problem løst?

 

bilen går fortsatt opp til 1,2 og faller til 0,6.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører du kun 1.2-1,1 lade trykk med k04 oppsett? Har samme oppsett og kjører 1.3-1.4 fult ut på turtallet. Har du byttet reisrkventilen da de heiv inn k04 turboen? Altså at du ikke bruker den org bosch plastikk ventilen.. Det er det eg kommer på i første omgang hvertfall.. Og effektanlegg også? åpen luft filter?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tett katalysator?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg fått den til å lade bare 0,8bar med en mbc . Eliminert alt av trykklekkasjer. Bruker en forge resirk. Har også "high flow" manifold+3" downpipe og 2,5" cat back.

4bar bensintrykksregulator er også montert.

Fikk den til å lade 1.2 men motoren(ecu?)"kutter" ved 0,8bar og går opp til 1,2bar og når trykket er på vei ned ved 0,8bar ,kutter den igjen.

Begynner å bli lei.. kjørt snart to år med lite trykk, så kunne spart meg alle oppgraderingene egentlig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.