#1 Skrevet August 5, 2011 Hei Noen som vet når hallgiveren i fordeleren gir trigger signal, når motor står i tdc og fordeler i 0. Hvor mange grader før tdc ca gir den signal på? eller gir den signal når syl 1 da er på topp? Takker for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 3, 2011 noen som vet dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 3, 2011 Holdt på med dette på en S4 for et par år siden som ikke starta. Målte ut hallgiver for å sjekke om det var der feilen lå, men det var nedre registerdrevet som var røket. Så vidt jeg husker så gir den signalet på tdc. Men er ikke 100% sikker siden det er ei stund sia jeg holdt på med det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 3, 2011 Dette har jeg også fundert på! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 3, 2011 den gir ikke signal på tdc. den gir signal når triggerpinnen på svinghjulet gir signal. det vil si ca 60grader før tdc. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 3, 2011 Sånn det var ja , er 62 grader for å være pinlig nøyaktig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 3, 2011 for å være pinlig nøyaktig måler vi dette ut med tenningslampa og sjelden jeg ser akkuratt 62 grader på pinnen. Mens hall-vinduet gir ett mye lengre signal, som går over ganske mange veiv-grader. det er mulig man har signalet allerede fra 50grader til 70 grader har aldrig målt lengden på det signalet, men har scopa det, og det er forholdsvis langt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 3, 2011 hmm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...