Anbefalte innlegg

Hei

Noen som vet når hallgiveren i fordeleren gir trigger signal, når motor står i tdc og fordeler i 0.

Hvor mange grader før tdc ca gir den signal på? eller gir den signal når syl 1 da er på topp?

Takker for svar :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holdt på med dette på en S4 for et par år siden som ikke starta. Målte ut hallgiver for å sjekke om det var der feilen lå, men det var nedre registerdrevet som var røket. Så vidt jeg husker så gir den signalet på tdc. Men er ikke 100% sikker siden det er ei stund sia jeg holdt på med det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette har jeg også fundert på!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

den gir ikke signal på tdc. den gir signal når triggerpinnen på svinghjulet gir signal. det vil si ca 60grader før tdc.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn det var ja :), er 62 grader for å være pinlig nøyaktig ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

for å være pinlig nøyaktig måler vi dette ut med tenningslampa ;) og sjelden jeg ser akkuratt 62 grader på pinnen. Mens hall-vinduet gir ett mye lengre signal, som går over ganske mange veiv-grader. det er mulig man har signalet allerede fra 50grader til 70 grader :) har aldrig målt lengden på det signalet, men har scopa det, og det er forholdsvis langt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.