Anbefalte innlegg

Noen som har tips til hva slippmiddel jeg kan bruke til karbon støping? Tenkte å prøve meg litt frem med noen rette karbonplater til radiatordeksel.

Skal bruke multiaksial karbonduk om det har noe å si.

 

Poleringsvoks/vaselin? Noen som har billigtips? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det norslipp slippmidlet er veldig fint:) men det kan være greit å bruke voks først:)

 

ettersom du skal støpe rette carbon plater, er det like greit å bare bruke ei slett glassrute:) vokse en gang og la det tørke, så polere av voksen og støpe:) blir strøkent og fint:) vil du ha det blankere kan du ha på litt klarlakk:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte å klappe sammen to sponplater jeg,men det blir vel ikke så bra resultat av?Trenger ikke noe high-end finish igrunn,function before fashion.

Biltema har ikke slippmiddel ser det ut som.

Men da må jeg skaffe meg noe voks å noe glassruter å legge imellom da..

 

Evt hvor mye epoksy skal smøres på,og dette skal kunne poleres opp senere om man får ei slett og fin flate?

 

Takk for tips :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

glatte sponplater kan nok sikkert fungere det, har aldri prøvd:) glass plate er veldig fint å bruke, finish`n på støpen blir som finish`n i overfalten av glassplata:)

 

denna voksen her er veldig fin å bruke:)

http://www.maritim.no/batpuss/batpleiemidler/voks-og-polering/norpol-formvoks-w70

 

meninga er at du skal mette duken med epoksy:) beste er å slipe over med fint papir og klarlakk for å få det blankt og fint:)

trenger ikke gjøre det hvis du synes avstøpet blir blankt nok:)

 

har du prøvd å støpt glassfiber før:)?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

glatte sponplater kan nok sikkert fungere det, har aldri prøvd:) glass plate er veldig fint å bruke, finish`n på støpen blir som finish`n i overfalten av glassplata:)

 

denna voksen her er veldig fin å bruke:)

http://www.maritim.no/batpuss/batpleiemidler/voks-og-polering/norpol-formvoks-w70

 

meninga er at du skal mette duken med epoksy:) beste er å slipe over med fint papir og klarlakk for å få det blankt og fint:)

trenger ikke gjøre det hvis du synes avstøpet blir blankt nok:)

 

har du prøvd å støpt glassfiber før:)?

Tror jeg prøver meg litt på sponplatene,så får jeg hive ei femmerblokk over så det holder seg trykk på det ;)Burde vel gi nok press det? :)

Var ikke tenkt å koste på noe særlig med bruksmateriell på dette,men kanskje jeg kjøper ei sånn flaske med slippmiddel.

Har vært borti glassfiber før,men det er sikkert over 10 år siden : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror du heller burde få taki ei aluminiums rulle istedet for å sette trykk på det;) trenger ikke bruke noe press:) lufta ruller du ut med aluminiums rulle:) da du ikke legger noe farge er det lettere å se hvor lufta er i støpen:)

 

ville valgt den voksen istedet for kanna med slipmiddel:) er billigere også:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror du heller burde få taki ei aluminiums rulle istedet for å sette trykk på det;) trenger ikke bruke noe press:) lufta ruller du ut med aluminiums rulle:) da du ikke legger noe farge er det lettere å se hvor lufta er i støpen:)

 

ville valgt den voksen istedet for kanna med slipmiddel:) er billigere også:)

Brukte alu rulle ja...

Fikk lagt nedpå duken i sted,så får bare håpe jeg får delt platene i morra ;)

Bruke multiaksial duk,så det burde vel holde med kun ett lag vel?

Forøvring samme duk som Boeing bruker ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den er sikkert rundt 250g/ kvadrat meter:) du kan evt prøve med en liten støp (10cm x 10cm) og se om du synes det blir for tynt:)

synes du det blir for tynt kan du legge ett lag med glassfiber sammen med carbon`n når du støper platene:) ett lag med 600g/kvadrat m blir mer en tjukt nok:) platene skal jo ikke ha noe belastning så trenger jo ikke være så tjukke:)

evt kan du legge 2 lag av carbon duken, men det koster mer og glassfiber gjøra samme nytta:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja tror jeg skal ta en liten støpetest først,for det der sponplate greierne var triste greier :D Rikker seg ikke :P

Får handle inn/skaffe et par glassplater til å støpe i,men det holder vel med vanlig 4mm glass vel?

Blir vel litt bryting og bending for å få delt platene,eller går det lett av sålenge man bruker voks/slippmiddel?

 

Her trengs det litt øving ja :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja 4mm er sikkert tjukt nok:) hvor stor plate skal du støpe:)? har brukt gammelt speil noen ganger, funker gull:)

ett lag med voks er nok på ei glass rute:) slipper ganske lett:) bare dra duken så vidt litt over kanten, så er det lettere å ta av støpen;)

la du på noe på sponplatene før du støpte:)?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja 4mm er sikkert tjukt nok:) hvor stor plate skal du støpe:)? har brukt gammelt speil noen ganger, funker gull:)

ett lag med voks er nok på ei glass rute:) slipper ganske lett:) bare dra duken så vidt litt over kanten, så er det lettere å ta av støpen;)

la du på noe på sponplatene før du støpte:)?

 

Plata blir omtrent 480x330mm.

Tenkte å stikke innom en glassmester i morra å få skjært ut om prisen ikke er for gale.

Ja la på noe vaselingreier,men har nok tydeligvis bare trekt seg inn i plata :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja spørs om det har trekt seg inn i plata ja:)

hør med glassmester`n om han har noe vrak glass. 48x33 er ikke store glasset. 75x50cm elns funker sikkert gull

du får sikkert noe små biter på 20x20 som du kan prøve støpe på:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.