#1 Skrevet August 7, 2011 Hei, har som topic sier en 92 mod audi 100 2,8 quattro, gått 255000km snart. Topper overhalt på 155000km på verksted. Tikkinga er ikke alltid til stede, under oppstart er den noen ganger helt fri for tikking, noen lure tips her? Er det ikke noen oljtrykksventiler som skal regulere oljetrykk i topplokk på disse?, kan det være heng i disse som forårsaker tikkingen?, i så tilfelle hvor får man tak i delene og er det mye arbeid å bytte disse? Takknemlig for alle fornuftige innspill her... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 7, 2011 Jeg hadde samme problem på min 1.8 t bensin. Her er en forum tråd jeg startet om dette. Jeg skiftet denne oljetrykksventilen og skiftet til riktig olje så var mitt problem løst. Jeg kjørte rundt med altfor tynn olje. Ellers da jeg skrydde av olje kjøler/oljefilter braketten, falt denne ventilen ut. Den hadde skrudd seg løst av seg selv. Skifting i seg selv er veldig enkel, men du må ha klar extra olje + tappe kjølevannet først. Og seffølgelig bør du ha begge pakningene innkjøpt før du begynner. Bilen min er kjørt 230 k og har ikke lenger tegn til tikking. Ps. Husk at dette var en 1.8 turbo, og jeg er ikke sikker på at din er lik. Morten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 8, 2011 Jeg hadde samme problem på min 1.8 t bensin. Her er en forum tråd jeg startet om dette. Jeg skiftet denne oljetrykksventilen og skiftet til riktig olje så var mitt problem løst. Jeg kjørte rundt med altfor tynn olje. Ellers da jeg skrydde av olje kjøler/oljefilter braketten, falt denne ventilen ut. Den hadde skrudd seg løst av seg selv. Skifting i seg selv er veldig enkel, men du må ha klar extra olje + tappe kjølevannet først. Og seffølgelig bør du ha begge pakningene innkjøpt før du begynner. Bilen min er kjørt 230 k og har ikke lenger tegn til tikking. Ps. Husk at dette var en 1.8 turbo, og jeg er ikke sikker på at din er lik. Morten hmm.. verdt å sjekke opp, er noe i samme duren på min motor bare litt annerledes system tenker jeg. Takk for tipset, noen andre meninger/erfaringer rundt dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...