Anbefalte innlegg

Hva kan årsaken til dette være?, bilen går som normalt, ingen nykker og besinforbruk er normalt.

Alt orginalt, kun Ramair Maxflow luftfilter.

1.8T motor, har forøvrig bestillt ny lmm, kom på 700 inkl frakt fra US

Brukt søkefunk. her, men står ingenting om for mye luft?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor tror du den får for mye luft? Dersom det er diagnonse som viser dette er det nok nesten garrantert defekt LMM som er grunnen. Og dersom Ramair filteret er tilsatt olje har du nok også funnet feilkilden ;)

 

700 uten innbytte er billig for LMM, Møller tar vell ca 1000-1100 kroner med innbytte i den gamle/defekte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kor kjøpte du den?

webside

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor tror du den får for mye luft? Dersom det er diagnonse som viser dette er det nok nesten garrantert defekt LMM som er grunnen. Og dersom Ramair filteret er tilsatt olje har du nok også funnet feilkilden ;)

 

700 uten innbytte er billig for LMM, Møller tar vell ca 1000-1100 kroner med innbytte i den gamle/defekte.

Diagnose ja.

Filteret har ikke stått mer en 1mnd, SÅ fort går det vel ikke?

Vet ikke om det er tilsatt olje jeg da..Skulle være det beste på markede ifølge vw carconsult.

Men vil ikke motoren gå ujevnt med defekt måler?

 

Edit:

http://www.ecstuning.com

mener det stod tidligere her på forumet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok stor sannsynlighet at filteret er synderen jo... og det skal ikke mange oljedråpene til for å ta knekken på LMM :) Det som skjer er at det legger seg en ørliten oljehinne over selve føleren på LMM som gjør at verdiene blir helt feil. Kan isåfall føre til at bilen kan gå i nødmodus (vil da bare være svært dau) eller at den går litt ujevnt eller f.eks. drar dårlig.

 

Diagnosefeilen kan også komme av lekasje på slanger (f.eks. dårlig festede slangeklemmer) eller defekt Lambda mener jeg...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Diagnose ja.

Filteret har ikke stått mer en 1mnd, SÅ fort går det vel ikke?

Vet ikke om det er tilsatt olje jeg da..Skulle være det beste på markede ifølge vw carconsult.

Men vil ikke motoren gå ujevnt med defekt måler?

 

Edit:

http://www.ecstuning.com

mener det stod tidligere her på forumet

 

en enkel måte å sjekke om lmm er defekt er å nappe av kontakten og se om bilen funker bedre enn før.. har vært på verksted 3 ganger med min a4 1.8t no,første gang var det tenningsforsinkelse syl 1.ble da bedt om og bytte coil for det skulle værer problemet.Men NEI,byttet coil og fikk deretter samme feil på syl 2 og bilen gikk fotsatt som en dass.de byttet da tenningsmodul uten at den ble bedre.ny tur på vag og da tok de av kontakten til lmm og bilen funket som aldri før....byttet den 1035kr med vacn rabatt. endelig 2 mnd med fusking er forbi :D:D

 

Håper dette kan hjelpe andre :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok stor sannsynlighet at filteret er synderen jo... og det skal ikke mange oljedråpene til for å ta knekken på LMM :) Det som skjer er at det legger seg en ørliten oljehinne over selve føleren på LMM som gjør at verdiene blir helt feil. Kan isåfall føre til at bilen kan gå i nødmodus (vil da bare være svært dau) eller at den går litt ujevnt eller f.eks. drar dårlig.

 

Diagnosefeilen kan også komme av lekasje på slanger (f.eks. dårlig festede slangeklemmer) eller defekt Lambda mener jeg...

Som sagt, ingen nykker i vogna, men jeg mener det var en feilkode på lamda da jeg kjøpte den.

Har sjekket alle klemmer, da jeg mente lyden har blitt mye "råere" i det siste, dvs. innsugslyd og overskuddsluft(nesten som dump) men alle var thight.

 

Edit:

Skal nappe ut ledningen når jeg får den nye, så får vi se.

Lmm fikk litt røff behandling da jeg skiftet filter, kan vel kanskje ha noe å si..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.