Golf Mk2, Plutselig strømtom, spenningsregulator ?

Anbefalte innlegg

Vel, Kjøpte meg nytt batteri i går, siden det gamle var helt tomt å det tok ikke strøm på en 2 timers kjøretur.

Fra biltema til fettern min er det kanskje 10 min, å når jeg skulle ut igjen var batteriet HELT tomt igjen.

Diodene i dashen lyste ikke en gang:P

Fikk fyr på bilen igjen med startkabler, men bilen stoppa opp igjen når vi tok av startkablene.

så vi lot de stå litt på å prøvde igjen. fikk kjørt ca i en halv time da bilen døde igjen.

Når jeg sto å venta på naf, så jeg at reima til dynamoen var jævla slakk så fikk stramma denne.

Når naf endelig kom, etter en time så prøvde han med startkabler. bilen starter helt fint å jeg kan ha på lys og radio i bilen. sto på tomgang i ca 5 min.

Men med en gang jeg skulle kjøre kom jeg ca 500 m mens lysa dimma ned å bilen stoppet : klø :

Fikk ikke målt ladinga, da ikke naf hadde multimeter : bh :

Men virka som jeg mista ladinga når jeg fikk turtall.

legger til at batterilampa slukker inni bilen

Kan det være spenningsregulatoren som har gått? og hvorfor tappa batteriet seg fra fult til tomt på 3 timer?

er foresten 1.6 d motor

Har bensinstasjoner sånt? eller har noen liggenes? i gjøvik området?

Bilen står igjen i gjøvik, å jeg er i eidsvoll. Men klarte å glemme nøkklene til arbeidsbilen igjen der oppe så må opp igjen i dag : gråter :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.