Anbefalte innlegg

bilen er en 2002 modell a4 2,5 tdi Quattro, bynte med for 14 dager siden så gikk motoren til h.... viste seg at det var stoor slitekant i 2 sylindre.. så fikk tak i en brukt motor komplett med turbo å hele pakka, motor fikk en liten overhaling med nye kammer å toppakninger så jeg slapp det problemet senere.. så enderlig fikk den igang igjen så går den fortsatt ikke som den skal.. huff.. men bruker den litt å så går turboen til h.. så var det bare å skru igjen da, men nå er turboen bytta å bilen går som bare det når den er kald, men etterhvert som den blir varmere så får jeg turbotrykket bare seinere å seinere? :S nå gir jeg egentli opp for jeg sjønner ingenting..

 

får opp feilkode : 00575- Intake manifold pressure 11-00 control limit not reached

når jeg setter på den vagcom.

 

har bytta n75 ventilen å luftmengdemålern men ingen av disse hjalp..

 

noen som vet om det fins en trykksensor som går på tempraturen på bilen? eller en tempgiver eller noe som er med å styrer turbotrykket? dette er merkelig syns jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som vet om det fins en trykksensor som går på tempraturen på bilen? eller en tempgiver eller noe som er med å styrer turbotrykket?

 

Ja det er sensor for trykk og temp på innsug. Og det er en haug med andre sensorer som også gir info til styringen av motor.

 

Veldig ofte når man får den feilkoden du har så er det turbo som er kokset igjen eller defekt på slik måte at VNT mekanismen er treg eller ikke fungerer riktig. Napp av slangen til klokka på turbo når den står på tomgang og sjekk at armen går tilbake. Gjør den ikke det så er det trolig turbo feil, forutsatt at det er bra vakuum i slangen.

 

Tok du med deg dyser og/eller pumpe fra den gamle motoren? Når du har stor slitekant på to av sylindrene så kan det muligens komme av feil mengde diesel inn i disse. Hvis den ikke har gått alt for langt på oljeskift og underspylingsdysene var tette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vet du hvor den sensoren for temp sitter ? :)

 

turbo er demontert å rengjort å sjekket at armen går lett så det er nokk ikke problemet.. ser den går opp å ned når jeg tar av slangen å setter den på igjen

 

forje eier var en stor slarsk på å ta servicer å kjørt med et helt tett luftfilter så den har sugd det til seg å inn i luftmassemåleren så det er nokk skyld i at den hadde så stor slitekant..

dysene ble testa når motor ble fiksa så de er det nokk ikke .. motoren går helt rent å fint

 

tok dieselpumpa fra den gamle motoren ja, tror du det kan være denne som har tatt kvelden? har ei til jeg kan prøve men er jo litt jobb å bytte så :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som vet hva det kan være? :S

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er koks som har lagt seg i innsuget og turboen .Skru den av og rens hele styret med kaustik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm har vært av med innsug osv.. det ser ikke noe ille ut.. men kan det feks være tett katalysator?

 

noen som vet om den føleren på intercooleren kan være problemet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

viste seg at EGR greia på bilen var defekt.. så blenda slangen å nå går den som bare det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

viste seg at EGR greia på bilen var defekt.. så blenda slangen å nå går den som bare det :)

 

Full av koks slik at den ikke lukket? Eller konstant åpen av andre grunner? I såfall forsvinner turbotrykket ut via EGR og rett i ekos.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.