#1 Skrevet August 7, 2011 Har virkelig gjort det store. Skulle skifte pakning på kamkjedestrammeren, og da jeg strammet til spesialverktøyet, så sprakk ytterdelen på glideskoen. Regner med en ny fra audi koster sykt mye, og det jeg finner på nett er jeg litt usikker på. virker som er samme strammer på alle audi motorer. Noen som vet om dette stemmer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 7, 2011 Hvilken motor er det snakk om her da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 7, 2011 Hvilken motor er det snakk om her da? Det glemte jeg å skrive. Det er en AGA. (2.4 V6) som står i de fleste AUdi A6 99 model. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 7, 2011 Glideskinnen selges ikke separat, en ny kjedestrammer koster ca 6000 kr (i 2010). Pga elektromekanikk så er det ikke sikkert at nydelen er lik på alle de tidlige 30-ventilerne, men selve plastdelen og de fysiske målene er nok likt. Spørs bare om du finner noen som vil selge en slik strammer separat fra toppen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 7, 2011 Glideskinnen selges ikke separat, en ny kjedestrammer koster ca 6000 kr (i 2010). Pga elektromekanikk så er det ikke sikkert at nydelen er lik på alle de tidlige 30-ventilerne, men selve plastdelen og de fysiske målene er nok likt. Spørs bare om du finner noen som vil selge en slik strammer separat fra toppen? Ja regna med at dem koste flesk de der. Fant ei sia fra utlandet der man faktisk fikk kjøpt bare glideskinnene. Man får bare prøve å leite litt, for e litt kjedelig å betale 6000 for en liten kuktabbe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 7, 2011 har en kjedestrammer fra 1,8t som du kan få kjøpe billig, om du blir hjulpet av det ;p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 7, 2011 har en kjedestrammer fra 1,8t som du kan få kjøpe billig, om du blir hjulpet av det ;p Må sjekke litt om den passer. Vet at alle V6er samme årsmodell passer, men er usikker på den til 1.8T Sender deg PM når jeg funnet ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 7, 2011 Hvis du får tak i til en V6, så pass på at du får tak i den riktige siden. Den er ikke lik på høyre og venstre toppen, selv om det kan se ut som om hele toppen er "snudd rundt". Glideskinnene er nok like, men ikke den komplette strammeren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 7, 2011 Hvis du får tak i til en V6, så pass på at du får tak i den riktige siden. Den er ikke lik på høyre og venstre toppen, selv om det kan se ut som om hele toppen er "snudd rundt". Glideskinnene er nok like, men ikke den komplette strammeren. Takk for tipset. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...