#1 Skrevet August 7, 2011 Noen som gi meg en "how to" på dette? Likeså med montering. Har aldri prøvd meg på å demontere noe slikt, så hadde vært greit å få tips fra noen som har gjort det før. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 7, 2011 Spesialkniv for å skjære av limet fra innsiden. Uten erfaring og egnet verktøy er det stor fare for å knuse ruta. Går du til et rutefirma så tar de kraftige forbehold om at ruta kan knuse hvis de skal gjøre jobben. Montering skjer ved å fjerne gammelt lim, festes ved å bruke korrekt type lim + ny list. Pass på at distanseklossene er på plass nede så ruta ikke siger nedover før limet er herdet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 7, 2011 For å si det enkelt, så bør man la ruta sitte med mindre man har tenkt å erstatte den med en ny. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 7, 2011 Ikke Så vanskelig da. Så lenge du får tak i utstyr til og skjære ut ruta, pluss sugekopper til og løfte på plass etterpå så er det ikke store jobben. Jeg har brukt en kniv der knivbladet er bendt 90 grader så jeg kan skjære den ut utenifra. Slik ser den ut http://cx.zapto.org/forum/viewtopic.php?f=19&t=3500&start=0 Må demontere litt for og komme til. Pluss at du må regne med og kjøpe ny pakning til ruta. Så er det bare og ta seg tid og skjere rundt. Så når det er klart hele veien rundt er det greit og være to. En sitter innvendig og legger lett press på ruten for evt og se om den henger igjen noen steder. Når den er løs er det bare og løfte den ut. Så når det er klart for montering igjen må det meste av det gammle limet bort. Bruker selv bare en slik tappet kniv med justerbart blad og skjerer bort gammle rester. Husk og være forsiktig med ruten så du ikke kjører knivbladet nedi. Så når det er klar for og lime inn ruten må du ha på slik festemiddel så rutelimet fester seg på ruten. (husk og ha på pakningen på ruten først da) Er som regel en liten flaske med en pinne med en bomullsball i enden som du bruker og ha på det middlet på selve ruten der limet skal ligge. Så må du ha på rutelim på bilen. Klipp enden på sprøytetuppen på skråt så du får en en fin og brei streng med lim når du skal ha på. Går som regel med en patron, men greit og ha to i tilfelle. Så klemmer dere på sugenkoppene og løfter på plass ruten. Være nøye når dere legger ned ruten så den går rett på plass uten og måtte justere den for mye. så er det greit og gå etter og klemme ned ruten rundt hele kanten og sjekk at pakningen ligger riktig. Så bruker jeg bare to jekkestråpper og noen isopor biter som ligger på ruta og strammer såpass at det blir litt press på ruta over det hele. Skulle vell være det meste som trengs og vite. Resten sier seg selv;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...