#1 Skrevet August 7, 2011 Bilen min har nå begynt å slure i 3-4-5gir under pådrag, byttet clutcen i februar 2010 å nå er den da allerede slitt? jeg er ikke av den typen som slurer når jeg setter igang å jeg gir aldri bånn gass under 2000rpm (tdi). Clutchen tar me en gang å nivåe på bremsevesken er midt i mellom max-min. Kan det verr noe annet som gjør at clutchen slurer? oppgraderte til større dyser for 2mnd siden. Bilen er en a4 b5 1.9tdi AFN. Takker for svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 7, 2011 Kan lekke olje fra tettningen til veiva? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 7, 2011 vett tannstangen lekke, den ligger jo over girkassen, men trudde de sko verr tett? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 7, 2011 Kan være olje som kommer ned i en av hullene på clutchhuset. Sjekk over hullene å se om det er noe oljeder. Hadde problem med min da veivhusventilasjonen på min lakk olje over et hull inn til clutchhuset. Er jo hvertfall verdt å sjekke om det kan være noe sånt:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 7, 2011 ja er jo mulig, for syns de er drøyt å bytte clutch hvert år 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 7, 2011 sjekket nå å de er helt tørt mellom motor å gir 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 7, 2011 Da kan det jo være oljetettningen til bakkant av veiva som lekker kanskje. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 8, 2011 lekker ingenting i bak kant, men kan si at idag virket clutchen trødde ein del ganger på clutchen når den stod i fri bare for løye får jeg sko kjøre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 11, 2011 clutchen har virket fint nå i 2 dager, men idag så slurer den igjen -.- å tro meg clutchen ble testet de 2dagene med masse lengre drag i 4-5gir 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 11, 2011 vert ute å testa litt igjen nå å de virke som clutchen holder seg en periode når eg pumper mye på clutchen i fri, kan det verr en clutchpumpe som må byttes? clutchen holder seg så lenge turbotrykke er 1.1 bar, men ikke akkurat når den spooler opp får da når den fort 1.5 før den siger ned. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 11, 2011 Ble det bytta simring til veiva når du bytta clutch? Om ikke er nok denne synderen. Clutchpumpa frigjør bare clutchen så det er nok ikke den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 13, 2011 det ble ikke jort, men de har vell ingenting med at clutchen virker av og til? såg også under girkassen nå å der er de 2 hull så du kan se inn til clutchen, regner med de ikke skal verr der? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 14, 2011 Joda de skal være der. Joda simringen sitter bak svinghjulet og tetter inn til motoren for at det ikke skal komme olje inn til clutchuset. Kan lekke litt olje fra simringen innimellom som gjør at clutchen din bare slurer noen ganger. Det er viktig å bytte denne når man bytter clutch for den begynner å lekke før eller siden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...