Slitt clutch etter 35000km?!

Anbefalte innlegg

Bilen min har nå begynt å slure i 3-4-5gir under pådrag, byttet clutcen i februar 2010 å nå er den da allerede slitt? jeg er ikke av den typen som slurer når jeg setter igang å jeg gir aldri bånn gass under 2000rpm (tdi).

Clutchen tar me en gang å

nivåe på bremsevesken er midt i mellom max-min.

 

Kan det verr noe annet som gjør at clutchen slurer? oppgraderte til større dyser for 2mnd siden.

Bilen er en a4 b5 1.9tdi AFN.

 

Takker for svar! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan lekke olje fra tettningen til veiva?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vett tannstangen lekke, den ligger jo over girkassen, men trudde de sko verr tett?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være olje som kommer ned i en av hullene på clutchhuset. Sjekk over hullene å se om det er noe oljeder. Hadde problem med min da veivhusventilasjonen på min lakk olje over et hull inn til clutchhuset. Er jo hvertfall verdt å sjekke om det kan være noe sånt:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja er jo mulig, for syns de er drøyt å bytte clutch hvert år :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekket nå å de er helt tørt mellom motor å gir :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da kan det jo være oljetettningen til bakkant av veiva som lekker kanskje.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lekker ingenting i bak kant, men kan si at idag virket clutchen : klø : trødde ein del ganger på clutchen når den stod i fri bare for løye får jeg sko kjøre :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

clutchen har virket fint nå i 2 dager, men idag så slurer den igjen -.- å tro meg clutchen ble testet de 2dagene med masse lengre drag i 4-5gir :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vert ute å testa litt igjen nå å de virke som clutchen holder seg en periode når eg pumper mye på clutchen i fri, kan det verr en clutchpumpe som må byttes? clutchen holder seg så lenge turbotrykke er 1.1 bar, men ikke akkurat når den spooler opp får da når den fort 1.5 før den siger ned.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble det bytta simring til veiva når du bytta clutch? Om ikke er nok denne synderen. Clutchpumpa frigjør bare clutchen så det er nok ikke den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det ble ikke jort, men de har vell ingenting med at clutchen virker av og til? såg også under girkassen nå å der er de 2 hull så du kan se inn til clutchen, regner med de ikke skal verr der?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda de skal være der. Joda simringen sitter bak svinghjulet og tetter inn til motoren for at det ikke skal komme olje inn til clutchuset. Kan lekke litt olje fra simringen innimellom som gjør at clutchen din bare slurer noen ganger. Det er viktig å bytte denne når man bytter clutch for den begynner å lekke før eller siden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.