Problem med ABK motor. Audi Coupe 2.0

Anbefalte innlegg

Hei

Har dei siste dagane vore plaga med at motoren går svært lavt på turtall/slokknar når eg tar inn clutchen og skal gire eller når eg skal stoppe opp.

Dette skjer kun når motoren er varm og eg har kjørt på litt høgt turtall, tildømes når eg har kjørt i lange oppoverbakker og skal stoppe på toppen.

Det som gjør dette uforståelig for meg er at; eg kjøpte en annen luftmengdemåler med en kompis for vel ei veke sida. Kjøpte den fordi at min egen ikkje fungerte skikkelig ifølge papir fra forje eiger. Problemet var på vinteren når det var kaldt ute og motoren var kald, motoren gjekk ikkje reint på tomgang. Alt annet fungerte, eg har ikkje hatt problem det året eg har eigd bilen.

Men, monterte på den nye måleren og "problemet" som var med min, var borte, noen dager iallefall. Så begyndte dette med at motoren stopper som eg beskrev lengre oppe. Fant ut at eg byttet til min egen som fungerte, men problemet er der enda!

Har demontert å sjekka for at alt er tett og slikt, alle slager og alt er på plass.

Noen som har noen gode råd ??? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få noen med Vag-Com til å lese av feillager :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få noen med Vag-Com til å lese av feillager :)

Dette svaret eg ikkje ønsket. Går vell ei månedslønn for en lærling for at en mekaniker på Berge & Co skal finne fram engangshanskene og Vag-Com'en :)

Takk for svar ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket tomgangsregulator og gass-spjeld sensor?

Vag-Com; sjekk om noen i lokallaget ditt har dette, så tipper jeg det ordner seg. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket tomgangsregulator og gass-spjeld sensor?

Vag-Com; sjekk om noen i lokallaget ditt har dette, så tipper jeg det ordner seg. :)

Kan du forklare litt nærmare det med regulatoren og gass-spjeldet? Kor ligger dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. Kjøpe Audi uten å ha litt skruerfaring? :P

Regulatoren eller tomgangsmotoren som den også kalles, åpner for litt luft forbi gass-spjeld. Den er plassert på førersiden av innsuget, ser ut som en liten motor med slange inn og ut og kabel i forkant. Jeg holder også en knapp på morkne slanger, særlig sprekk i slangen mellom luftmengdemåler (som sitter rett innenfor luftfilteret) og innsug som er en skrukkete slange som er omtrent tykk som en arm. Slange for veivhusventilasjon (mellom 'soppen' på toppen av ventildekselet og slangen som går ned bak innsuget) er også gjenstand for råte.

Håper dette hjelper! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. Kjøpe Audi uten å ha litt skruerfaring? :P

Regulatoren eller tomgangsmotoren som den også kalles, åpner for litt luft forbi gass-spjeld. Den er plassert på førersiden av innsuget, ser ut som en liten motor med slange inn og ut og kabel i forkant. Jeg holder også en knapp på morkne slanger, særlig sprekk i slangen mellom luftmengdemåler (som sitter rett innenfor luftfilteret) og innsug som er en skrukkete slange som er omtrent tykk som en arm. Slange for veivhusventilasjon (mellom 'soppen' på toppen av ventildekselet og slangen som går ned bak innsuget) er også gjenstand for råte.

Håper dette hjelper! :)

Takk for svar!

Har hatt sønd veivhusventilasjonen og en del andre ting der på det året eg har hatt bilen, sa vil ikkje sei eg er heilt uten erfaring, men langt ifra bilmekaniker ;)

Ting er så smått på bil, mye bedre på båt ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. Sant nok!

Her er tomgangsventilen sakset fra en annen tråd:

attachment.php?s=&postid=139470

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med en ny luftmengdemåler ser alt til å være bare velstand, så langt iallefall! :D

Takker for alle svar :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.