XYZ 330 mm eller Brembo 323mm??

Anbefalte innlegg

Heisann :)

Sitter å vurderer hvilke bremser jeg skal ha...

Har fått pris på slike:

http://www.brakes.no/shop/produkter/Brembo-Gran-Turismo-Big-Brake-kit.html

til 12.000,- (323mm)

og disse:

http://www.nordicautoimport.com/xyz-racing-front-big-brake-kit-a3-1853-p.asp

til 11.500,- (330mm)

Så lurer jeg på om noen har erfaring med Brembo kontra XYZ?

Hva er best?

Ser jo at f.eks almgutta kjører XYZ, men Brembo er jo mere kjent og et større merke..

Tips?? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brembo.

XYZ har ikke (såvidt jeg vet) støvmansjetter. Funker bra, men ikke til gatebruk og da tenker jeg spesielt på vinterstid. Da går stemplene/kaliperne i stykker etterhvert. Tipper at tilgjengeligheten på klosser også er bedre på brembosettet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører det Brembo kittet på min å kan ikke si noe annet enn at jeg elsker det! :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brembo.

XYZ har ikke (såvidt jeg vet) støvmansjetter. Funker bra, men ikke til gatebruk og da tenker jeg spesielt på vinterstid. Da går stemplene/kaliperne i stykker etterhvert. Tipper at tilgjengeligheten på klosser også er bedre på brembosettet.

Er støvmansjetter på disse seksstempla kalipperne, hvertfall på bildet : klø :

Jeg kjører det Brembo kittet på min å kan ikke si noe annet enn at jeg elsker det! :D

Slår ut abs på tørr asfalt eller? :)

Noen som vet forskjell i bremseeffekt på disse?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ABS fungerer som bare det :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det bør den gjøre med originale bremser også. Gjør den ikke det, bør du nok trene beina dine litt. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det bør den gjøre med originale bremser også. Gjør den ikke det, bør du nok trene beina dine litt. :)

Hehe, joda, trener ofte jeg :(

Den slår ut abs ja, men mente kanskje om de bremsa gjorde det lett :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På en gatebil hadde jeg iallefall helt klart valgt Brembo, rett og slett fordi det er laget for å fungere i allslags vær og føre. Tilgjengelighet på klosser og skiver er nok et godt argument også, hvem vet om *whatever*-import.no fins om et par år når klosser og skiver må byttes? ;)

På en banebil som brukes et par ganger i året på tørt føre blir noe helt annet, og der duger XYZ sikkert helt fint, men det er ikke uten grunn at Brembo orginalmonteres på blant annet Porsche og VAG..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, tror valget faller hos Brembo :)

Takker for alle svar!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.