Forskjeller A4 B5 Facelift VS Pre-Facelift? +Div.

Anbefalte innlegg

Kan noen fortelle meg hva som er forskjeller på B5 bilene før og etter facelift? Har sett litt på forumet og finner ingen skikkelige svar på de trådene jeg har sett igjennom. Driver å ser etter en grei bruksbil til en rimelig penge og ser da på A4 B5 i TDI-Q og TQ utførelse. Har aldri hatt slike biler og kunne tenkt meg litt info slik at jeg ikke står helt blankt om jeg finner det for godt at jeg skal stikke å se på slike biler:)

Kan også komme med litt typiske feil og mangler man burde se etter på disse bilene, hva som spesielt er kostbart å bytte og dermed burde sjekkes godt før et evt kjøp.

Er ute etter en bil som er priset ok og samtidig ikke gjør at jeg må skru meg ihjel før jeg får bilen i såpass stand at jeg føler den kan brukes som en dagligdags bil for meg og kjæresten. Pålitelig kjøretøy er viktig siden det er barn inne i bildet.

Hvorfor velge TDI-Q kontra TQ for eks. Kom med alt dere har - Er helt sikkert flere som kunne tenkt seg å vite slikt:)

Takker for alle svar i denne tråden:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt om Facelift kontra pre-facelift :

Nye baklykter

Ny midtkonsoll

Hvite lys i instrument ?

Tykkere dørlister

Ny utførelse på dørhåndtak

Skjulte spylerdyser

Vannkassedeksel,plussdiv deksel i motorrom

Nye frontlykter, nye sideskjermer

Ny frontfanger

..Og sikkert noe annet jeg har glemt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

på tidligere B5'er så var forstillinga et problem. skal du ha 1.8T så kan det selvsagt være lurt å sjekke tilstand på turbo så ikke du pådrar deg et havari rett etter kjøp. bensinturboen er en vanvittig morsom bil fore en relativt rimelig penge dersom du chipper den. uansett hva folk sier, så hadde jeg i allefall lagt inn litt mer penger og valgt quattro fremfor en vanlig 1.8T/TDI. my two cents:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Quattro er en selvfølge. Solgte min 2004 A4 B6 1.9tdi Avant Sline quattro til foreldrene mine og angrer stort. Så må ha firehjulstrekk:)

Når kom faceliften? Og er det bare delte frontlykter som avslører pre-facelift? Hvordan ble dette med baklykter gjort, det er bare selve lykta som er byttet eller er det gjort noe forskjell i selve råkarosseriet? Og framskjermer - Er dette bare mtp andre sideblink eller er mere gjort?

Spør å graver litt ekstra for blir kjøpt en bil for å beholde noen år og hadde vært greit å vite om det var verdt de ekstra kronene å koste på seg en facelift kontra pre-facelift. Kan vel bare bytte til nyere lykter for å få et penere utseende på en pre-face også evt.

Hvordan er diesel motorene i disse bilene? Ser det er 2 alternativ - 90 og 110hk. Hva er forskjell på disse? Regner nesten med det er snakk om pre-face og facelift mtp effekten?

- la merke til på bilder nå dette med bredere lister,dørhåndtak,spylerdyser i panser etc.

Personlig syns jeg ikke dette var noe veldig til forskjeller så det å kjøpe en Pre-face burde ikke være noe problem:)

Hva var problemene med disse forstillingene egentlig? Er dette mulig å unngå med ombygning av noe slag, finnes det noen triks på dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Facelift bilene kom i midten/slutten av 1999 og gikk til 2001.

Det var en liten justering av visse ting i 1997 (mener jeg?) hvor de oppdaterte bla. baklysene. Det finnes tre varianter av baklysene (iallefall på sedan).

Du har de som kom i 95:

http://www.pitlane.bg/abt-audi-a4-b5-rear-spoiler-p8304.jpg

97:

http://forums.audiworld.com/picture.php?albumid=18621&pictureid=54693

Facelift:

http://www.lltek.com/images/uhaustek/uhausa4b5/uh_ICA48D_06_sedan_deckspoiler_zz.jpg

Det er kun selve lykta som er oppdatert, så facelift lykter er bolt on på pre-facelift bil og omvendt. Du trenger nye pæreholdere riktignok.

Ellers er det forskjell på to-delte frontlykter og hele lykter med klart glass (facelift)

Pre-facelift:

http://www.siekmann-tuning.com/audi/images/03/Audi_A4_B5_Audi_A4_Audi_A4_B5_Headlight_cover_l03_p213888.jpg

Facelift:

http://www.tuning-in.cz/pictures/image_db_960107.jpg

Her må man tilpasse forskjermen litt på en pre-facelift bil.

Frontfangeren, panseret, forskjermene, samt bagasjelokket ble endret på facelift utgaven da den kom.

Interiøret har også mange oppgraderinger.

Sideblinklysene gikk fra å være små firkanter til avlange rektangler på facelift. Det var også ett Audi merke under sideblinken på pre-facelift bilene.

Jeg ville prøvd å funnet en facelift bil. Interiøret alene er verdt det. Du sier du har hatt en B6, da vil interiøret i facelift B5 være veldig kjent.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var også ett Audi merke under sideblinken på pre-facelift bilene.

Dette merket sto vel på den første modellen, altså pre-pre facelift. Sammen med baklyktene du linker til , og orange sideblinkers på sideskjerm :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette merket sto vel på den første modellen, altså pre-pre facelift. Sammen med baklyktene du linker til , og orange sideblinkers på sideskjerm :)

Det var på 95-97.5 modellene ja, stemmer det :)

B5 kom egentlig i tre utgaver;

95-97.5

97.5-99.5

99.5-2001

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

andre håndtak utvending :) skjulte spyledyser under panser, å tdi motoren gikk fra en 110hk til 115, selom jeg har facelift og 110hk, men min blir omtalt som en 1999.5mod :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

min også er 99.5 men jeg hadde faktisk pre face bakfanger,frontfanger og bakluke, men det er pga usa shitet...

men interiøret er vel den aller største forskjellen, og det hjelper mye på følelsen, virker MYE nyere ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

min også er 99.5 men jeg hadde faktisk pre face bakfanger,frontfanger og bakluke, men det er pga usa shitet...

men interiøret er vel den aller største forskjellen, og det hjelper mye på følelsen, virker MYE nyere ;)

Tror ikke facelift var før 2000.5 i USA. Altså ett år senere. F.eks. kom ikke B5 før i 1996 der borte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

for å dra denne tråden enna lengre, va har facelift modellen som ikke 1999.5 har? :D jeg har ikke hvitt lys i instrumentpanel å ikke dobbel din spiller, er det alt som skiller disse?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, er vel det, + at 2000 har digital klokke og noe mer kodings muligheter.

Tror ikke facelift var før 2000.5 i USA. Altså ett år senere. F.eks. kom ikke B5 før i 1996 der borte.

a4 kom aldri med facelift fangere eller bakluke i usa. men den kom med tåkelys i preface fangeren ;)

mye sært med usa bilene usa s4 har jo bla preface a4 bakfanger som er lakka helt ned xp

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

for å dra denne tråden enna lengre, va har facelift modellen som ikke 1999.5 har? :D jeg har ikke hvitt lys i instrumentpanel å ikke dobbel din spiller, er det alt som skiller disse?

Vanskelig den der for 1999.5 er jo egentlig da facelift startet :P

Dobbel din var vel aldri standard, men noe man kunne velge?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Audimerkene på skjermene framme ble fjernet allerede på 96-97 så dem vil du ikke finne på facelift.

Spylerdysene på facelift er skjult under panseret, kontra plassert oppå panseret på prefacelift.

Lyktene i front er forskjellig, da facelift har blinklys og lyktene i en del, kontra to deler på preface.

Lyktene bak har forskjell i lysene.

Formen skal være samme, men plassering og utseende på lysene er forskjell.

Fremfangeren på facelift har grøftelys, med annen grill i fangeren.

Her er også føringsstykkene på siden forskjellig ;)

Bakfangeren har annen bunndel (spoiler).

På dørene er listene midt på døren større på facelift.

95 og 96 modellene hadde også mulighet å komme uten de svarte dørlistene helt i bunn på dørene.

Interiøret er dashbordet største forskjell. Hovedsaklig senterkonsoll.

Stolene har også noen ulikheter, da spesielt baksetene har mer for i seg og virker mindre flat.

Bakluken, listen som har nøkkelhullet på seg er flat på facelift, mens buler ut på preface.

Knappene ble også elektroniske mikrobrytere, kontra mekanisk bryter på preface.

Motor har også forskjeller, da på utseende har annen deksel rundt batteriet, motordeksel og luftfilterdeksel (tror jeg).

Elektronisk gasspjeld, magnetluftingsventil under innsug, større oljefilter osv ble også levert mot "slutten".

Dørhandtak, der facelift ar kun 1 utvendig deksel og preface 2.

Dette er hva jeg kom på i farten iallefall ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vell også flere airbager på faceliften

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

stemmer, men vet ikke om det er org, jeg har 4 airbager, sidestøtter forran, ratt og dash, vet at noen har forran vinduene og ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

stemmer, men vet ikke om det er org, jeg har 4 airbager, sidestøtter forran, ratt og dash, vet at noen har forran vinduene og ;)

Jeg har 1 i hver stolpe utenom dem helt bak i bagasjerommet - Totale antall airbager i min er tilsammen 10stk.

Vet ikke om dette er noe ekstrautstyr eller hva. Er 2000mod og ny i Norge.

1x Ratt

1x Dashbord

2x Stoler fremme (hadde det i orginalstolene også)

6x Stolper

Vet ikke om det er 1 air i hver stolpe, men er iallefall airbaglogo på hver av dem :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har 6stk, 2 x dashbord 2 i seter å 2 stk side airbager framme, trudde dei i 2 i stolene fungerte som sideairbag eg men :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser dette er en litt gammel tråd nå, men jeg lurer fremdeles på dette.

Hadde vært artig om noen kunne få tak i en slags liste rett fra møller med hvilket utstyr som kunne velges med når disse ble kjøpt ny, altså facelift, prefacelift, og sånn 99,5 modell.

For jeg har søkt veldig lenge nå uten å få et skikkelig svar.

Jeg har en 1.8 TQ Avant, 99.5 (førstegangs reg. 28.07.1999)

Utstyr jeg kommer på i farten som er på min:

Exteriør:

-Skulte lykespylere

-Orginalt Xenon

-Facelift frontfangeren

-Facelift bakfangeren

-Svarte takrails(sølvgrå lakk)

-Svarte lister rundt vinduer

-Elektroniske åpne knapp for bakluke

-Sånne silikon viskere som er helt myke

-De nye dørhåndtakene

-Svarte lister nederst på dørene

-Automatisk høyderegulering av hovedlykter

-Tåkelys fremme

-Tilhengerfestet

-Ikke ryggesensor

-Ikke elektriske innfell bare speil men med varme og elektrisk justering.

-Ikke takluke

Interiør:

-Hvite tall/lys i speedo, turteller osv.

-Olje temp. og volt i dash.

-Full skjerm mellom speedo og turtall, med full kjørekomputer, samt info fra musikk anlegg (animerte bilder for f.eks. tom spylervæske.

-Digital klokke med full dato i dash.

-Multifunksjonsratt (4-eiket).

-2-DIN spiller. Audi Consert

-"Nye" klimakontroll greien med varmeseter på siden.

-Midt armlene fremme og bak(bak er med rom i som åpnes på enden)

-Facelift midtkonsoll

-4x Elektriske vinduer

-Airbag i hvertfall 2x i dash, og 2x A-stolpe. Usikker på om det er mer

-Wanna-be tre-lister innvendig (må gjøres noe med....)

-12V uttak i bagasjerom

-Ikke Bose anlegget(trur jeg, er hvertfall ikke emblemet til Bose på høyttaler dekslene).

-Ikke elektriske seter, men høyde, frem og tilbake og rygg justering.

-Ikke regnsensor

-Ikke cruise control

Dette er hva jeg kommer på i farten, og en del av disse tingene har jeg hørt bare kom på den siste utgaven av facelift.. Så forstår ikke hva utstyr jeg ikke har..

Er higen på å hive inn alt av utstyr som går, så lurer på hva den kan leveres med originalt.

Har planer om å legge til ryggesensor, cruise control, regnsensor og automatiske blendbare/dimmede speil innvendig og utvendig. Utvendig med automatisk innfellbare, slik at speilene går inn når jeg låser bilen. Har også lyst på elektriske seter, men disse må vel plukkes fra S4 tenker jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

andre håndtak utvending :) skjulte spyledyser under panser, å tdi motoren gikk fra en 110hk til 115, selom jeg har facelift og 110hk, men min blir omtalt som en 1999.5mod :P

Du har fortsatt AFN, eller muligens AVG? den gikk faktisk så langt som produksjonen av siste facelift i 2001. Hadde jeg hatt en slik facelift uten pumpedyse ville jeg tatt vare på den :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På facelift; er 2-DIN spiller ekstrautstyr, eller skal dem komme med det alle sammen? Spør fordi jeg har facelift med 1-DIN. Alt annet stemmer, bortsatt fra spillere i midtkonsollen.. Klima, tåkelys og alt annet er som det skal. Har aldri klart å bli helt klok på det, enda jeg har lest rundt om på nettet...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På facelift; er 2-DIN spiller ekstrautstyr, eller skal dem komme med det alle sammen? Spør fordi jeg har facelift med 1-DIN. Alt annet stemmer, bortsatt fra spillere i midtkonsollen.. Klima, tåkelys og alt annet er som det skal. Har aldri klart å bli helt klok på det, enda jeg har lest rundt om på nettet...

2-din var ekstrautstyr, så du kan godt ha en facelift med 1-din

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha! Greit å vite, da jeg har undret litt over det der en stund nå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.