Anbefalte innlegg

Min første S&S-tråd, faktisk:p

 

Hadde en liten shine på Golfen før helga. Noen vaskeriper som måtte poleres bort, og panser og tak måtte ha en skikkelig korrigering.

 

Utstyr som ble brukt (i vilkårlig rekkefølge):

  • Foma 745 HT
  • Div. avfetting (det jeg hadde for hånden, enkelt og greit:p)
  • CG Citrus Wash
  • Meguiars #85 på panser og tak
  • Meguiars #66
  • Meguiars grov pad på panser og tak
  • Diverse fine puter på hele bilen
  • Mothers Genuine Lambswool Wash Mitt
  • Tørket med noen billige microfibertørkekluter (også hva jeg hadde for hånden/som var rent)
  • Dodo Juice 123mm bakplate
  • Dodo Juice Micro Mount 50mm bakplate M14 med tilhørende pader
  • Div billig microfiberkluter og Microfiber Madness Crazy Pile
  • Dodo Juice Diamond White Carnuaba-voks
  • Div maskeringsteip og denne maskeringsfolien (helt genialt)

 

Avfetting og vask:

IMG_4220.jpg

 

Etter avfetting og vask, gikk jeg i gang med å rubbe tak og panser. Sånn så det ut før jeg begynte:

IMG_4222.jpg

 

IMG_4224.jpg

 

IMG_4225.jpg

 

Lite eller ingen glans. Vanskelig å ta 50/50 bilder av denne fargen, men er er ihvertfall et par forsøk på dette:

IMG_4230.jpg

 

IMG_4231.jpg

 

Ferdig rubbet:

IMG_4235.jpg

 

IMG_4236.jpg

 

IMG_4240.jpg

 

IMG_4242.jpg

 

Spredd utover Meg #66:

IMG_4244.jpg

 

Resten av bilen trengte bare en lett polering. Først to-tre pass med 2000rpm og litt press, så to-tre pass på 1000rpm uten noe mer press enn tyngden av maskinen. Inspeksjon etter poleringen:

IMG_4246.jpg

 

IMG_4248.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

IMG_4249.jpg

 

IMG_4250.jpg

 

IMG_4251.jpg

 

Fikk rivd av litt av maskeringen før jeg tok bildet:

IMG_4255.jpg

 

IMG_4257.jpg

 

IMG_4258.jpg

 

Stemningsbilde:

IMG_4261.jpg

 

Og et par bilder av hvordan felgene er komplette:

IMG_4263.jpg

 

IMG_4265.jpg

 

Polert bort riper inne ved dørhåndtakene:

IMG_4267.jpg

 

IMG_4269.jpg

 

Refleksjon og inspeksjon:

IMG_4274.jpg

 

IMG_4275.jpg

 

IMG_4276.jpg

 

IMG_4277.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

IMG_4279.jpg

 

Venstre polert, høyre upolert (igjen, vanskelig farge å ta 50/50 bilder av:

IMG_4283.jpg

 

IMG_4291.jpg

 

Ble så avfettet, "skummet" med CG Citrus Wash og vasket med vann med samme såpe i med Mothers Genuine Lambswool Wash Mitt før Dodo Juice Diamond White ble lagt på:

IMG_4293.jpg

 

IMG_4295.jpg

 

IMG_4296.jpg

 

IMG_4297.jpg

 

IMG_4298.jpg

 

IMG_4287.jpg

 

Brukte rundt 15-17 timer alt i alt, og jeg er meget fornøyd med resultatet. Voksen er helt rå på denne fargen, og ble en sinnsyk dybde i lakken nå: smil : Holofritt var det også, etter hva jeg kunne se. Skal få lagt ut noen bilder av bilen i solskinn en av de nærmeste dagene, så ser dere resultatet bedre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser jo meget bra ut! Gleder meg til utendørs-bilde av bilen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser absolutt bra ut! Ser ut som du begynner å få teken på dette nå :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begynner å bli nå Mads. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

good job : ja :

 

har du testa voksen før? hvordan er holdbarheten? har en liten boks liggenes (lukter godt) :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser bra ut og nydelig bil:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette ble meget bra!! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk til alle:) Blir smigret av mindre, jo:o

 

Utlært er jeg ikke, men føler meg ganske mer trygg på det jeg gjør nå, kontra når jeg begynte med dette her (gudskjelov for det):P Ihvertfall moro å drive på når man får resultater, og attpåtil får tommel opp fra folk etterpå!

har du testa voksen før? hvordan er holdbarheten? har en liten boks liggenes (lukter godt) :)

Ikke testa denne voksen før, men har hatt Dodo Juice Purple Haze, og på den var holdbarheten bra. Lakken fikk ihvertfall vannskrekk uten like, og jeg så stor forskjell på før og etter voks, enda dette er en såpass lys bil:)

 

Lukter sinnsykt godt, ja: smil :

 

Kan forøvrig nevne at på bakluke, baklplate og rundt sidevinduene polerte jeg med den lille bakplate med tilhørende pader.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dæven dette ser bra ut Mads! Cred for å få til så strøken lakk på en 89 modell :)

Hva slags maskin brukte du?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den fikk full behandling sist sommer også, for da var lakken like ille over hele bilen sånn som taket og panseret var nå, så var ikke så vanskelig å få det bra igjen denne gangen, gudskjelov:)

 

Er noe billig ræl fra Mekonomen. Heter vel Dura Pro, og er så absolutt ikke det beste:p Tåler ikke så altfor mye press før den stopper, men fungerer foreløpig bra nok for meg. Eneste som plager meg er den noe ugunstige vekta, sammenlignet med hvor mye proffmaskinene veier - det at den stopper en gang i ny og ne klarer jeg å leve med.

 

Verdt å legge til at lakken er ifra 89, som du nevner i innlegget ditt:)

 

Uansett, takk: ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser veldig bra dette!

Du har ikke LED lykt elns? Mener det manglet litt lys her, spesielt med 50/50 bildene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo, har det. Men jeg jobbet imot tiden for å rekke treff på Lørdag som var, så var ikke mye bilder jeg rakk å ta. Uansett lyskilde, så er det en vanskelig farge å gjengi på bilder, samt å se etter holos på irl. Burde ha brukt blitz på 50/50 bildene, men gikk uansett over bilen med LED-lykt for å se etter holos og andre ting ettersom jeg polerte;)

 

Var tross alt hjemme igjen 04:45 natt til Lørdag, og treffet begynte 12:00:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den fikk full behandling sist sommer også, for da var lakken like ille over hele bilen sånn som taket og panseret var nå, så var ikke så vanskelig å få det bra igjen denne gangen, gudskjelov:)

 

Er noe billig ræl fra Mekonomen. Heter vel Dura Pro, og er så absolutt ikke det beste:p Tåler ikke så altfor mye press før den stopper, men fungerer foreløpig bra nok for meg. Eneste som plager meg er den noe ugunstige vekta, sammenlignet med hvor mye proffmaskinene veier - det at den stopper en gang i ny og ne klarer jeg å leve med.

 

Verdt å legge til at lakken er ifra 89, som du nevner i innlegget ditt:)

 

Uansett, takk: ja :

 

Sikkert samme maskin som jeg har det da. Kjenner til det at den stopper fort ja. :P

 

Bra jobb du har gjort btw. : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert samme maskin som jeg har det da. Kjenner til det at den stopper fort ja. :P

 

Bra jobb du har gjort btw. : rock :

Ja, latterlig fort egentlig den stopper egentlig:p Men den fungerer enn så lenge, og det er det viktigste:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pent arbeid her, litt synd at bilen ikke er mørk hvor det er så latterlig mye lettere å se hva som faktisk er lagt ned av arbeid for å få bilen bra :)

 

Gleder meg til å se mer fra deg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, lyse biler er ikke like lett å ta bilder av, men irl syntes det jo en del bedre hvor mye bedre det faktisk ble:) Panser og tak hadde null glans igjen.

 

Og takk: ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.