Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en A4 1,8 liter. Som har gått 130 000km Men nå har jeg straffet den litt mye tror jeg. Den er noe rare lyder fra motoren. Den høres ut som "disel" på laft turtall. Den lyden kommer fra bak i motoren. Hva kan dette hvere? Noen som vet det? Noen tror det er løst strammehjul på reg. reima. Kan det hvere det eller?

 

Noen som vet noe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, jeg har en A4 1,8 liter. Som har gått 130 000km Men nå har jeg straffet den litt mye tror jeg. Den er noe rare lyder fra motoren. Den høres ut som "disel" på laft turtall. Den lyden kommer fra bak i motoren. Hva kan dette hvere? Noen som vet det? Noen tror det er løst strammehjul på reg. reima. Kan det hvere det eller?

 

Noen som vet noe?

 

På min A4 er "strammeren" til regreima litt problematisk.

Når bilen står på tomgang med panseret åpent, hører man det godt, legger man en finger på den så blir det stille. Mener å huske at den ligger ganske høyt opp, i forkant av motoren.

-Prøv å åpne panseret å lytt, prøv å sette en finger litt her og der, så finner du nok ut av det, om det er en lyd forårsaket av vibrasjon.

Men pass på fingra!.. :fy:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan også være kamaksel-kjede!

 

det ligger under topp-dekselet mot frontruta...

 

Lager rasle lyder...

 

har byttet dette på 2-3 passater, med samme type motor

 

EDIT: dette gjelder seff på 20ventileren

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo være noe så enkelt som lite olje da, Golfen f.eks høres ut som en Subaru om oljenivået er litt for lavt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er det ikke. Er bra med olje på den. Men oljen har gått 10 000km så den skal byttes nå. om ikke lenge.

 

Jeg tror det kan hvere stramme hjulet til kamkjedet som noen sier.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper det er regreima, gå å sjekk..

hadde samme lyd, på lavt turtall..

sjifta reg å strammehjul da ble det straks bedre:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.