Anbefalte innlegg

Er skikkelig irritert nå!..bremsene på S2`en min har begynnt å kvine noe grusomt. Det er RS2 kalipper med 314 mm ebc turbo groove skiver. Har prøvd å blåse bort overflødig bremsestøv og deretter vaska jeg med mye bremserens. Det var bra i ca. en time før det var rett tilbake på den samme hylingen. Noen som har noe tips på hva som kan hjelpe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er skikkelig irritert nå!..bremsene på S2`en min har begynnt å kvine noe grusomt. Det er RS2 kalipper med 314 mm ebc turbo groove skiver. Har prøvd å blåse bort overflødig bremsestøv og deretter vaska jeg med mye bremserens. Det var bra i ca. en time før det var rett tilbake på den samme hylingen. Noen som har noe tips på hva som kan hjelpe?

 

Copperpaste bør hjelpe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er skikkelig irritert nå!..bremsene på S2`en min har begynnt å kvine noe grusomt. Det er RS2 kalipper med 314 mm ebc turbo groove skiver. Har prøvd å blåse bort overflødig bremsestøv og deretter vaska jeg med mye bremserens. Det var bra i ca. en time før det var rett tilbake på den samme hylingen. Noen som har noe tips på hva som kan hjelpe?

 

Ta ut klossene og sjekk at ikke sporet midt i dem er tettet til med bremsestøv. Dette førte til hyling på mine.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Monter slike antiskrikk belegg mellom klossene og kalipterene.

Faktisk gjort det selv i dag og det ble endelig stilt : ja :

 

Biltema har i flere størrelser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du må da ut klossene å få de helt rene der hvor de ligger an i mot bremse skoa! så rengjør du selve bremse skoa å for alldel ikke ha på kobbelpasta!

Kobberpasta er en snarløsning og vil fort ta til seg alt av bremsestøv å bli knall hard! det beste er å ha det helt tørt, eller kjøpe novalube sin bremsepasta for den tar ikke til seg støv! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor får jeg kjøpt novalube da?? takker for alle gode tips!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da jeg jobbet som mekanikker på strandveien auto i trondheim tror jeg vi fikk det i fra wurth

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ta også å legg et smergel pappir på en rett flate og puss belegget på klossen slik at det får en litt "ru" overflate..

så kan du trygt smøre inn med kopper pasta viss du bruker en skikkelig type..

har aldri vert ute for at den har blitt hard jeg vertfall..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.