Hvor er ECU plassert? - A6 2,5tdi Quattro 97-mod

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har kjøpt en -97 A6 2,5 TDI Quattro Avant. Forrige eier sa at den var chippet, noe jeg betviler. Hvor finner jeg ECU i denne modellen? Hyggelig om noen kunne fortelle med det så jeg slipper å begynne å demontere uten mål og mening :)

Skulle vært en tråd om hvor ECU var plassert på de forskjellige modellene, har søkt på forumet og fant lite info om det. Det er sikkert forskjellig fra årsmodell og motortype, alle innlegg er nyttige da det ligger lite om dette på forumet. Post gjerne hvis du vet hvor den er på din bil :)

Mvh

Johnny

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter ikke ECU under vannbrettet på førersiden,som på de fleste VAG da? :) Dvs du må ha av vindusviskeren og plastikken under denne på førersiden? :) Så ser du en sort "boks",hvor ECU ligger inni?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter ikke ECU under vannbrettet på førersiden,som på de fleste VAG da? :) Dvs du må ha av vindusviskeren og plastikken under denne på førersiden? :) Så ser du en sort "boks",hvor ECU ligger inni?

Du besvarer mitt spørsmål med tre nye spørsmål :)

Vet ikke hvordan det er på de fleste VAG, vet bare hvor den er på min -95 Passat. Er helt fersk på Audi så jeg aner ikke, hvis noen vet hvor de ligger på de fleste modeller så er det kanskje mange som sparer seg litt leting. Kunne spurt en av ekspertene her inne på PM men fikk litt rettmessig pepper for det sist pga allmen nytte av delt informasjon, bedre å spørre i en tråd. Slik at alle som leter kan finne noe om det.

Har hørt at de skal ligge forskjellig og gjerne litt bortgjemt, derfor denne tråden. Håper noen vil bidra :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

under teppe i fotbrønn for passasjeren :) skal den være

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å få opp motorstyringen på bilene med C4 karosseri må man kappe et 30-40 cm langt snitt i gulvteppet i overgangen mellom den skrå delen av gulvet (under passasjerens føtter) og kardangtunellen.

Under teppet skrur man av to skruer, deretter løfter av et plastlokk. Så kommer man til ECU og noen sikringer, eventuelt også automatgir hjerne på biler med automat.

Biler uten kapp i teppet er sannsynligvis ikke chippet. Biler med kapp i teppet kan være chippet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.