Feil på Turbo på ambulansen i Røde Kors, hvordan feilsøke?

Anbefalte innlegg

Vi har en 1996 Modell VOLKSWAGEN TRANSPORTER TDI 70XOC-2 Motor:AVC som abulanse i Røde Kors i Tønsberg. Var ute og kjørte og jeg merker at turboen ikke virker. Fikk den ikke i mer enn 60 opp Lierbakken.. Hvordan går jeg fram for å feilsøke?

 

Er det stor sansynlighet for at den må byttes eller kan det være så enkelt som en sikring eller "løs" kabel?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Les av feilminne.

 

Ok, så jeg bør kjøre den på et verksted som har slikt utstyr for å få lest dette av? Ikke poeng å gjøre noe selv før dette er gjort?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis ingen klubbmedlemer i nærheten av deg har Vag-com ville jeg dratt innom møller en tur ja.

Blir jo bare synsing, kan være så mangt. Sliten VNT mekanisme på turbo, def. magnetventil, def. LMM, vacumlekasje..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk takk :) Har nå spurt på lokallagsidene så da håper jeg det dukker opp en snill frivillig sjel som kunne tenke seg å hjelpe til å feilsøke litt før vi må på Møller..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta av kontakta på LMM og kjør en tur uten LMM tilkoblet. Merker du da ingen/minimal forskjell i hvordan bilen går er det stor sansynlighet for at LMM er defekt. Skal gå vesentlig dårligere uten LMM tilkoblet.

 

Sjekk om vakumreguleringsklokka på turboen ( sitter rett bak intercooleren ) er løs. Har vært borti at de henger igjen i kun 1 skrue noen ganger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.