#1 Skrevet August 10, 2011 Vi har en 1996 Modell VOLKSWAGEN TRANSPORTER TDI 70XOC-2 Motor:AVC som abulanse i Røde Kors i Tønsberg. Var ute og kjørte og jeg merker at turboen ikke virker. Fikk den ikke i mer enn 60 opp Lierbakken.. Hvordan går jeg fram for å feilsøke? Er det stor sansynlighet for at den må byttes eller kan det være så enkelt som en sikring eller "løs" kabel? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 10, 2011 Les av feilminne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 10, 2011 Les av feilminne. Ok, så jeg bør kjøre den på et verksted som har slikt utstyr for å få lest dette av? Ikke poeng å gjøre noe selv før dette er gjort? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 10, 2011 Hvis ingen klubbmedlemer i nærheten av deg har Vag-com ville jeg dratt innom møller en tur ja. Blir jo bare synsing, kan være så mangt. Sliten VNT mekanisme på turbo, def. magnetventil, def. LMM, vacumlekasje.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 10, 2011 Takk takk Har nå spurt på lokallagsidene så da håper jeg det dukker opp en snill frivillig sjel som kunne tenke seg å hjelpe til å feilsøke litt før vi må på Møller.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 10, 2011 Ta av kontakta på LMM og kjør en tur uten LMM tilkoblet. Merker du da ingen/minimal forskjell i hvordan bilen går er det stor sansynlighet for at LMM er defekt. Skal gå vesentlig dårligere uten LMM tilkoblet. Sjekk om vakumreguleringsklokka på turboen ( sitter rett bak intercooleren ) er løs. Har vært borti at de henger igjen i kun 1 skrue noen ganger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...