Anbefalte innlegg

Har problemer med at motoren går i nødmodus av og til, forskjellig når det skjer.

Skjedde veldig ofte når jeg lå mellom 90-100 km/t på bilferie nettopp.

Har lest ut ifra vag-com

00575- intake manifold pressure

17-10 control difference- intermittent

Kan det være n75 ventilen som er defekt?

Skiftet turbo for bare 1 år/26 000km siden, så litt rart om det skulle være klokka på den allerede.

Itillegg er også egr-en blokka.

Noen som kan si meg hva som er n75 ventilen?

Ser det står en sensor i innsugsrøret fra IC til manifold, at det sitter en type ventil under dette røret og en ventil på en brankett nede ved turboen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00575

n75 ventilen justerer vakum til klokka på turboen, altså regulerer ladetrykket fra turboen. Det er mulig at den ventilen henger i skitt, vet det er mange som bytter denne på mistanke fordi det er den billigste å begynne med...

En annen mulighet er at det er en knekk eller sprekk på en slange til turbo eller n75.

Hvis bilen drar som den skal før den går i nødmodus er det også mulig at det er feilmåling av ladetrykk som gjør det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00575

n75 ventilen justerer vakum til klokka på turboen, altså regulerer ladetrykket fra turboen. Det er mulig at den ventilen henger i skitt, vet det er mange som bytter denne på mistanke fordi det er den billigste å begynne med...

En annen mulighet er at det er en knekk eller sprekk på en slange til turbo eller n75.

Hvis bilen drar som den skal før den går i nødmodus er det også mulig at det er feilmåling av ladetrykk som gjør det.

Bilen drar som den skal før den går i nødmodus. Hva er det som måler ladetrykket, n75'en?

Vakumslange du tenker på når du nervner slange til turbo/n75?

Hvor sitter n75 ventilen, vet du det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen drar som den skal før den går i nødmodus. Hva er det som måler ladetrykket, n75'en?

Vakumslange du tenker på når du nervner slange til turbo/n75?

Hvor sitter n75 ventilen, vet du det?

Du kan jo ta en titt på denne tråden, kanskje det dukker opp noen ideer http://www.vwaudi-club.no/forum/showthread.php?t=197687

Nei, n75 styrer vnt-mekanismen i turboen, som da regulerer ladetrykket.

På langstilte AFN motorer så sitter den helt i framkant mot radiatoren, men i passat er vel motoren tverrstilt så da vet jeg ikke... Men følger du vakumslangen fra klokka på turboen, så går den til en magnetventil, kalt N75. Fra denne er det to slanger til, en til en vakum kilde og en til luftfilterboksen (atmosfæretrykk).

Måling av ladetrykk er en giver som jeg ikke vet hva heter som sitter etter intercooler, før innsuget et sted..: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også Passat med AFN motor. Hadde same problemet då eg kjøpte bilen for 3 år sidan med samme feilkode.

Det viste seg at det var ein sprekk i eine turboslangen. Då turbotrykket auka, opna sprekken seg, og trykket fall, derav feilkoden.

Før eg fann feilen bytta eg luftmassemålar, n75 regulator og trykksensor uten effekt. Det var berre ei flenge i slangen som eg bandasjerte med teip, og bilen gjekk som ei kule!

I vår fekk eg igjen problem med at bilen gjekk i nødmodus. Då ved svært sterk stigning i ein undersjøisk tunnell (260m under havflata, og ditto lufttrykk!). Dette skjedde akkurat same staden kvar gong eg køyrte tunnelen. Eg sjekka då timinga på dieselpumpa, og justerte den, så var problemet løyst! Sjå VACN Wiki http://wiki.vwaudi-club.no/index.php/Timing_av_dieselpumpe_1.9_TDI

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.