#1 Skrevet August 11, 2011 (endret) Hei. Er det forskjellig giroverføringer på MK1 caddy med h.h.v. fire og fem gir? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 11, 2011 (endret) .Ja. Helt likt som på golf etter hva jeg vet. Det er noen stag som må byttes. Fåes nytt hos møller for bare småpenger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 11, 2011 Okei, så noe må faktisk byttes? Sliter med at spaken står helt feil, 1. og 2. gir er under revers sperra og revers er det ikke plass til. Får svinge innom møller å høre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 11, 2011 Kan legge til at det kan være forskjell på staget som fører sideveis bevegelse, men han kunne ikke fortelle meg hva som var forskjellen, og dette var i tillegg utgått. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 11, 2011 (endret) De mest betydelige forskjellene er at staget som styrer sideveisbevegelsen er S-formet og lenger på biler med femtrinnskasse. I tillegg er flatjernet som er koblet til stanga fra selve girspaken (som førstnevnte stag også er koblet til framme i motorrommet) lenger (eller høyere, om du vil). Sistnevnte kan man modde selv ved å skjøte litt så man får riktig lengde (som jeg naturligvis ikke har tilgang til her og nå). EDIT: Tar jeg ikke skammelig feil følger disse stagene med om man kjøper et overhalingssett. Har ei svak erindring om dette fra jeg overvar at Christian Hafsengen bytta dette på Cabrioen sin i vinter. Om det finnes flere utgaver er den du trenger for biler med femtrinns kasse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 12, 2011 Ok.. Det er dette staget som er utgått (alene, vet ikke med kittet) Har du evnt delenr på repsettet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 12, 2011 Jeg kan se om jeg finner nr på værste. jeg handlet omtrent alt det der nytt i våres... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 12, 2011 Har aldri handlet noe overhalingskit selv, ettersom jeg heller fjerner plasleddene og erstatter disse med kuleledd fra den lokale Clas;). Men veit at bl.a. Howdi-Audi i Danmark har disse. Du kan høre med Christian Hafsengen hvor han kjøpte sitt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 13, 2011 Jeg handlet på Møller i ski... Fikk tak i alle stag, og alle plast/gummi foringene til overføringer osv. Bare bestill til Golf 1 GTI så får du til 5 trinn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 20, 2011 Noen her som vet hvor mye lengre det staget er på femtrinns? Er visst umulig å få tak i så må bare bygge om det jeg har, så hadde vært fint hvis noen visste. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 22, 2011 (endret) Noen her som vet hvor mye lengre det staget er på femtrinns? Er visst umulig å få tak i så må bare bygge om det jeg har, så hadde vært fint hvis noen visste. Jeg handlet fra Moogie på ebay; 5-Trinns og 4-Trinns. Han har begge settene, som ifølge Møller er UMULIGE å få tak i! Det jeg er litt usikker på er om dette hjelper deg med å få girene plassert riktig, men det de helt sikkert gjør er å gjøre spaken litt mindre rørete!? I og med at det ikke er årntlige kuleledd, men plastikk så blir det jo slitt med årene! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 22, 2011 Har vært å skrudd litt i kveld, og trok et bilde som jeg har tegnet litt på! Tror dette kan hjelpe deg å få tilbake 1 og 2 gir. løsne de to boltene ringet inn i gult, og skyv hele plata mot venstre noen mm, stramme og teste!? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 22, 2011 Jeg har første og andre gir, men de ligger under revers sperra. Og revers er enda lenger til venstre igjen, så det får jeg ikke lagt i.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 22, 2011 Trenger du å bytte girvelgeren å stanga fra til der grenrør kommer ned? Hadde ei girstang til 5-trinns liggenede som jeg prøvde å bytte på golfen min, men den passer ikke i karroseriet og tok i eksosen under. Kan det være at denne er til golf 2? var en stor metall"boks" Rund Kula rett under girvelgeren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet August 22, 2011 Jeg tar utgangspungt i at det enten må byttes, bygges om, eller begge deler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet August 22, 2011 Skjønte at ikke du manglet 1 og 2 helt, er akkurat samme problemet jeg hadde! At du må trykke revers-sperre for å røre litt etter 1 gir! Da funker det jeg skriver i siste innlegget mitt!! Jeg gjorde dette i kveld og det fungerte på min! Hvis du i tillegg vil tighte opp girskiftet ditt til orginalstd. kjøper du det av kittene jeg linket til i det første innlegget mitt som passer til din bil! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet August 23, 2011 Trenger du å bytte girvelgeren å stanga fra til der grenrør kommer ned? Hadde ei girstang til 5-trinns liggenede som jeg prøvde å bytte på golfen min, men den passer ikke i karroseriet og tok i eksosen under. Kan det være at denne er til golf 2? var en stor metall"boks" Rund Kula rett under girvelgeren. Grunnen til at du ikke har metallboks på noen av Golfene dine er at de er så gamle at de ikke har reverssperre;). Dette kom først seinere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet August 23, 2011 Aha! Men kan jeg bruke den org. fra 75 da? for den nyere typen tok virkelig mye borti den nysveisa eksosen min 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet August 24, 2011 Keine Ahnung. Må bare prøves. Uansett må du bytte ut stagene som styrer sideveisbevegelsen. Altså det vertikale staget som er koblet på det lange staget fra bunnen av girspaken (dette er lengre på femtrinnsutførelsen) og staget med plastledd som er koblet i dette igjen. Femtrinnsutførelsen er S-formet mens det til firetrinns bare har en bøy (og kommer til å butte når du prøver å legge inn 5. Alternativt har du R, 1. og 2. innenfor reverssperra og 5. utenfor rekkevidde;)). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet August 24, 2011 Fant ut en teknikk så fikk inn alle girene med 4-trinns! Revers og 5. Var litt vanskelig Har kjøpt komplett kit, så skal prøve å bytte de med den org. Stanga! Var også annen diameter på den lange arma såmden må evnt byttes! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet August 24, 2011 Blæh. Naturligvis måtte det være ulik diameter på de gamle bilene. Kan se for meg at det var den mindre diameteren på girkassene med lav plassering av starteren (slik jeg husker det var på den grønne du har og på 77 Golfen min). Bare for å synse litt. Er litt for "blenda" av at jeg stort sett har skrudd på biler nyere enn 1981 (med unntak av delebiler, der akkurat disse delene ikke har blitt tatt vare på). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...