Anbefalte innlegg

Skal bygge om til Vr6 og alt er kjøpt inn det jeg trenger men brått en dag så bytta jeg bort litt stuff mot en 1.8T motor med kasse og elnet . Vr6 er som alle vet vanskelig å få godkjent i Norge i en 2er. Det er vel 2 som har klart det men det er noen år siden så lufter tanken litt på å sette inn 1.8T og kanskje det lar seg gjøre å få godkjent da disse motorene har 150HK og 2er Golf er vel solgt med G60 160Hk i 1989. Mente det var en på forumet her som bygde om og fikk godkjent en 2er med grevling og 1,8T. Noen som har litt info å dele.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt en hyggelig samtale med en fra Drøbak BT og det er faktisk 3 stk 2er Golf 1.8T som er godkjent i Norge så lover jo bra. Spørte om kontaktinfo til dem som har disse bilene men det fikk jeg ikke men han sa hva som må gjøres. Må bygge om til skiver bak og sette på bremsekraftregulator,større bremser foran. Skal jeg ha coilovers må det være et sett som dekker opp til Vr6 pga vektendring foran(trodde det var vanskelig å få endret vekt). Avgassmåling,støymåling,4 hjulkontroll,bremsejustering med papirer og papirer på at jeg har brukt riktige bremser(har et komplett understell fra G60 som de andre har brukt) og har snakket med en så ser ut som papirer er i boks. Trengte ikke dokument på at karrosseri tåler motorbytte da 2er Golf kom med 160HK. Trodde det ikke fantes noen som var lett å snakke med lengre på BT men det finnes tydeligvis håp. Men da er spørsmålet om hva som er det beste valget. Motorbrøl fra Vr6 eller 1.8T plystring. Kanskje bygge 2 biler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1.8T :) uten tvil :P

 

og ja. det finnes vel fortsatt ildsjeler i SVV systemet :)

 

har selv fått godkjent ombygging av G2 syncro til G2 G60 syncro nå nylig og nå skal det snart utformes et dokuement som gjelder søknad til ombygg fra G60 til turbo :)

 

 

jeg ville gått for 1.8T'n, dog er dette en litt nyere type motor med ledningsnett som ikke bare plugger rett i. ecu må vel beholdes fra 1.8T'n. da det er litt knot å få godkjent hiddensprut o.l

 

usikker på om du da må bruke instrumentpanelet fra 1.8T. men kan vel fort chippes om hjernen der og til å fjerne evt startsperre etc

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde vært morsomt om du kommer med updates hvis du velger å gå for 1.8t. Sikkert mange som synes det er interessant å se hvordan det gårt og hva som må til. (inkludert meg :-))

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt en hyggelig samtale med en fra Drøbak BT og det er faktisk 3 stk 2er Golf 1.8T som er godkjent i Norge så lover jo bra. Spørte om kontaktinfo til dem som har disse bilene men det fikk jeg ikke men han sa hva som må gjøres. Må bygge om til skiver bak og sette på bremsekraftregulator,større bremser foran. Skal jeg ha coilovers må det være et sett som dekker opp til Vr6 pga vektendring foran(trodde det var vanskelig å få endret vekt). Avgassmåling,støymåling,4 hjulkontroll,bremsejustering med papirer og papirer på at jeg har brukt riktige bremser(har et komplett understell fra G60 som de andre har brukt) og har snakket med en så ser ut som papirer er i boks. Trengte ikke dokument på at karrosseri tåler motorbytte da 2er Golf kom med 160HK. Trodde det ikke fantes noen som var lett å snakke med lengre på BT men det finnes tydeligvis håp. Men da er spørsmålet om hva som er det beste valget. Motorbrøl fra Vr6 eller 1.8T plystring. Kanskje bygge 2 biler.

 

Lykke til, håper du får det godkjent!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg ville gått for 1.8T'n, dog er dette en litt nyere type motor med ledningsnett som ikke bare plugger rett i. ecu må vel beholdes fra 1.8T'n. da det er litt knot å få godkjent hiddensprut o.l

 

usikker på om du da må bruke instrumentpanelet fra 1.8T. men kan vel fort chippes om hjernen der og til å fjerne evt startsperre etc

http://www.qpeng.com ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Link av min ny oppstartet corrado 1.8t 20v!

 

http://s243.photobucket.com/albums/ff150/Bolln/?action=view&current=video-2011-08-12-19-43-29.mp4

 

Motoren stammer i fra en golf 4 gti 1998 model (motorkode AGU). Er ikkje anbefalt å bruke noen motor etter 2000 da der er meir invikla startsperrer der.

 

De som må gjerast for å få motoren til å starte, er å fjerne startsperra på hjerna og sette 12v til der det trengs(ser det på ledningsskjemaet:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.