Anbefalte innlegg

Jeg har en S2 coupe med ett eller anna elektrisk problem.

Når jeg starter bilen så er ladespenningen bare på 12.4V men det er bare helt til jeg ruser motoren opp til 3000 o/min, da "hopper" ladespenningen til 13.9V der den egentlig skal ligge. jeg har prøvd og byttet regulatoren på dynamoen, prøvd å bytta dynamo og byttet batteri. Men det funker fremdeles ikke.

Er det noen som har noe forslag om hva som kan være årsaken?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekka reima? Om denne er full i olje, slitt, slakk osv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, den er rein og fin den, og stram.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du målt den faktiske spenninga eller er det kun instrumentet i bilen du ser på? Sjekk med eit multimeter om du ikkje har gjort dette enda.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har målt den faktiske spenningen.

Men kan det sitte en regulator ett annet sted? Eller er det bare den ene på dynamoen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samma problem her... ikke spesiellt plagsomt men si ifra hvis du finner løsninga. Jeg har flunka ny 115amp dynamo og reim osv

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, syns ikke det er noe plagsomt jeg heller, men det er bare veldig irriterende at det ikke er i orden : mad :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ingen som har vært borti det problemet her, som har klart og fiksa det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde det problemet på en gammal coupè 20 cq, da var det rett og slett pæren i instrumentet , altså ladelampen. Lyser den hos dere ? Hvis den pæren er gåen kan en slik feil oppstå mener jeg å ha lest en plass.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er lest av dashloggeren som får strøm direkte fra batteri via rele :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eneste som lyser i dashen min er ABS lampa.. men den blir jo borte så jeg ruser og bilen lader på 14V.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Søk litt, så finner du flere Golf 2 med det samme problemet. Husker ikke det eksakte problemet, men det er bak instrumentet et sted det er noe krøll. Prøvd å tatt ut instrumentet og prøvd et annet et?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei, det har jeg ikke prøvd, det skal jeg prøve etterpå!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker Mads Kristian Fossen for tipset! funka som bare det etter å ha byttet instrumentpanel! Hva som gjorde det, det veit jeg ikke. Men jeg tror det var ladepæra på min som fikk alt til å funke som det sku.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker Mads Kristian Fossen for tipset! funka som bare det etter å ha byttet instrumentpanel! Hva som gjorde det, det veit jeg ikke. Men jeg tror det var ladepæra på min som fikk alt til å funke som det sku.

Genialt: ja :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.