Landsdekkende bilbeltekontroll (Statens Vegvesen)

Anbefalte innlegg

Vegvesenet går i dag i gang med sin landsdekkende bilbeltekontroll. Kontrollen varer fra 12. - 21. august.

 

Håper selvsagt alle (ja, alle) bruker dette, men det kan jo være greit å være obs på kontrollene, siden de trolig også ser to ganger på biler som er hakket nærmere bakken enn vanlig, som ruller på lavprofil, etc. :)

 

http://www.sognavis.no/lokale_nyhende/article5697385.ece

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

siden de trolig også ser to ganger på biler som er hakket nærmere bakken enn vanlig, som ruller på lavprofil, etc. :)

 

Den har jeg allerede fått erfare : bh :

Ha øya åpen folkens, virkelig slu de ansatte i Statens Vegvesen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bekymrer meg aldri for å bli tatt i beltekontroll for manglende belte, har blitt så vant til å ha på beltet at jeg kjenner på meg at noe mangler om beltet ikke er på :)

 

Men prating i telefonen derimot, der kan man lett falle i fella. Takk for tipset, lader opp bluetooth-headsetet idag :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilbelte er ikke no problem for det bruker jeg hele tia, men de går også etter oss med litt senkede biler... helt unødvendig!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sier samma som petter, belte osv er ikke noe problem men værre med senk å felg...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Belte er ikke noe problem her heller, men Golfen blir nok parkert i verkstedet for noen dager fremover nå, for nå er de tydeligvis på hugget;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg innrømmer at eg er alt for slurven med bruk av bilbelte, men har blitt mye flinkere etter eg fikk bil med setebeltevarsel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Belte er ikke noe problem her heller, men Golfen blir nok parkert i verkstedet for noen dager fremover nå, for nå er de tydeligvis på hugget;)

 

Passe oss så de ikke følger etter og gir mangellapp og avskiltning på samtlige biler da.. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Verst for deg og dine biler, ikke mine:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt offtopic men samtidig veldig aktuellt. Hvordan er lovene rundt det å få vegvesent etter seg med orangsje lys? Er du pålagt og stoppe?

 

En kammerat ble stopt under kjøring av biltilsynet med orangsje lys. Dei sjekket felger, senk og lys.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt offtopic men samtidig veldig aktuellt. Hvordan er lovene rundt det å få vegvesent etter seg med orangsje lys? Er du pålagt og stoppe?

 

En kammerat ble stopt under kjøring av biltilsynet med orangsje lys. Dei sjekket felger, senk og lys.

 

Det de gjør her er ulovlig, anmeld dem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik jeg har tolket veitrafikkloven skal biler kun stoppe for blålys.

 

Kjenner jeg blir irritert når vegvesenet opptrer slikt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

for nå er de tydeligvis på hugget;)

 

Jah, det kalles skolestart...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Føler meg naken uten belte så det er alltid på :P hehe, skal bli spennende og se om det blir mye kontroller. Er vel værst for dere i som bor i de store distriktene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan er det om du står stille og så plutselig kommer de bort til deg og skal ha vognkort og førerkort ? er det også ulovlig fra demmes side ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan er det om du står stille og så plutselig kommer de bort til deg og skal ha vognkort og førerkort ? er det også ulovlig fra demmes side ?

 

Neppe. ser ikke noe galt i det egentlig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har vegvesenet slike retter da ? om det var politiet hadde jeg skjønt det..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har vegvesenet slike retter da ? om det var politiet hadde jeg skjønt det..

 

Aha. ja der sa du noe er vel kansje kun politiet som har lov til det: klø : tenkte automatisk det var politiet det var snakk om eg: flau :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha. ja der sa du noe er vel kansje kun politiet som har lov til det: klø : tenkte automatisk det var politiet det var snakk om eg: flau :

 

 

Dem må vell ha papirer fra Politiet om at dem kan avlegge kontroll.

Problemet, også i mitt tilfelle, er at dem ofte har hatt kontroll rett før og viser desse papirene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan er det om du står stille og så plutselig kommer de bort til deg og skal ha vognkort og førerkort ? er det også ulovlig fra demmes side ?

 

Kunne jo vært interessant å vite.. Hos lovhidden står dette (men i ditt tilfelle står du stille og blir oppsøkt):

§ 10. Trafikkontroll m.m.

 

Fører av kjøretøy skal straks stanse for kontroll når det kreves av politiet eller kontrollpersonell fra regionvegkontoret. Føreren plikter å vise fram dokumenter som det er påbudt å ha med under kjøringen, og straks etterkomme påbud gitt med hjemmel i denne lov.

 

Departementet kan gi andre offentlige tjenestemenn myndighet til å foreta kontroll og gi påbud som nevnt i første ledd.

http://www.lovhidden.no/all/tl-19650618-004-002.html

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilbelte kontroll er helt fint for meg , ser ingen problem med det :) Alle burde bruke bilbelte på offentig vei.

 

Men den dærre "mistanke om" senk , trim osv kan de spare seg for...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja I går så var det 2 biler fra statens vegvesen som fulgte etter meg opp til parkerings palssen til prix butikken å stoppa rett foran meg når ej parkerte å sto bare å såg på bilen, spørs om dei var ute etter å ta meg for enten felger eller noe anna men dei såg vel at løpet var kjørt hehe,for her er det ingen feil å finne på dinna bilen i vertfall hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja I går så var det 2 biler fra statens vegvesen som fulgte etter meg opp til parkerings palssen til prix butikken å stoppa rett foran meg når ej parkerte å sto bare å såg på bilen, spørs om dei var ute etter å ta meg for enten felger eller noe anna men dei såg vel at løpet var kjørt hehe,for her er det ingen feil å finne på dinna bilen i vertfall hehe

 

for en gjeng med idioter, erre mulig : bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke for å høres ut som en dust men de gjør jo bare jobben sin..

 

Nå finnes det jo noen untak der de er ETTER folk for å ta de, noe som heller jeg ikke synes noe om.

 

Har fått mine både setebelte og farts bøter , men det er jo bare å få betalt det og forstå att enn har gjort en feil.

 

De hjelper oss tross alt å passe på vårt eget liv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

synes det er alt for lite kontroller rundt om i landet.

om det hadde vært flere så hadde dem klart å luke ut enda flere biler som aldri skulle vært på veiene i landet som er rett å slett trafikkfarli..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.