#1 Skrevet August 12, 2011 Hei jeg har en Audi a4 1.8Q 97 model, Nå får et par dager siden så fikk jeg et problem, at den ikke vil starte, den starter vis jeg gir litt gass.. Men med engang når jeg slipper gassen så dør den ut.. Først så tenkte jeg at det kunne være pluggene, siden det er en god stund siden dem er bytte, dro og kjøpte nye plugger, satt dem i, men samme problem var der.. Begynte og se litt rundt i motor rommet på slanger og sånt, så la jeg merke til at en vaccum slange som går til gasspjelde var to store hull i.. tenkte at probleme lå der. så jeg byttet ut den slangen og satt i ny.. Nei samme problem er der fortsatt.. Høres ut som at den bare går på 3 sylinder.. Er god gnist i alle pluggene.. Har også hatt et problem før med den at den bakker veldig ujevnt, etter at jeg har kjørt lenge med den.. ramler ned til 500 omd og så opp til 1000 omd.. Kan også nevne at jeg har hatt litt ventil tikking på den får en stund tilbake, så etterfylte jeg bare litt olje så forsvant den Så det jeg kanskje er litt redd for at en av innsugs ventilene kanskje er knekt ? Hva tror dere? Hva anna kan jeg gjøre ? har ikke tilgang til diagnose utstyr.. men vis at jeg så å si må ha det... ja da får jeg bare høre rundt om her i bygda 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 12, 2011 Siden du sier at det høres ut som den går på 3 sylindere så ville jeg kanskje sjekka coilene? Hadde en 1.8 t som humpa og gikk en stund, men til slutt tok den ene coilen kvelden:) Men siden du sier du har bra gnist på alle plugger kan det selvfølgelig være andre ting... Bare ett forslag:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 12, 2011 Siden du sier at det høres ut som den går på 3 sylindere så ville jeg kanskje sjekka coilene? Hadde en 1.8 t som humpa og gikk en stund, men til slutt tok den ene coilen kvelden:) Men siden du sier du har bra gnist på alle plugger kan det selvfølgelig være andre ting... Bare ett forslag:) Nei har ikke sjekket coilene, tenker at det kanskje ikke er vits, er jo gnist i dem alle så... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 12, 2011 Ja, det er kanskje ikke noe vits, du kan jo se om noen av kontaktene er irra...det var den ene min som KAN gi dårlig kontakt...prøv å rens de:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 22, 2011 Funnet ut av noe ? Nysgjerrig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...