Anbefaling på støtdempere

Anbefalte innlegg

Har noen gode tips angående nye støtdempere og fjører til S4 2.2T Avant -92 mod? Den har blitt rimelig slapp i fisken, svalestup v. oppbremsing og duver godt... Vurderer Eibach, Sachs og Bilstein.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med gule Koni?Har nettopp kjøpt til min bil,men har ikke montert de enda.

Fikk ett meget godt tilbud hos http://www.rodin.no ,si du er medlem her så blir det knall pris.Rask levering var det å...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koni er absolutt å anbefale! Har komplett sett selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men på hjemmesiden til Rodin står følgende:

 

NB! Rodin & Co a/s er et engrosfirma, alt salg foregår derfor til registrerte firmakunder. Vi kan allikevel være behjelpelig med å henvise til en av våre forhandlere.

 

Noen som vet av en forhandler da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

som medlem i klubben får du vel handle der..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men på hjemmesiden til Rodin står følgende:

 

NB! Rodin & Co a/s er et engrosfirma, alt salg foregår derfor til registrerte firmakunder. Vi kan allikevel være behjelpelig med å henvise til en av våre forhandlere.

 

Noen som vet av en forhandler da?

 

du får handle rett fra Rodin&Co når du sier du er medlem i klubben

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn å forstå ja, supre greier. Takk skal dere ha :-) Angående fjærer. På Norsk Bildelesenter selger de Eibach og noe som heter KW-Weitec, KW er vel ok varer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg ville gått for gule koni dempre og eibach fjører

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er litt skeptisk til gule Koni, at de blir FOR harde igjen, sakset fra VG forum:

 

FredPerry og jeg har nok begått den samme flausen, vi har kjøpt gule Koni, og som han sier er komforten et fjernt minne, også for min del. De er stive som tømmerstokker, og fører til at bilen hverken krenger nevneverdig mye eller sluker selv de fineste asfaltskjøter. I en stor og tung Audi! :(

Det var moro til å begynne med, men etter en stund blir man dritt lei all hoppingen og alle ristelydene, man blir sliten i ræva og i ryggen, og til syvende og sist mister man lysten til kjøre. Med mindre man heter Ribba, da. :) Da sitter disse demperne som en øks i ryggen. Noe som forsåvidt gjelder meg også, bare på en mindre trivelig måte.

Må si at jeg savner sportdemperne jeg hadde først, Sachs Sport tror jeg de kalles, bilen krenget ikke mer med dem, og fjæringskomforten var atskillig høyere. Jeg skal sannsynlig bytte til slike igjen mot sommeren og anbefaler deg å vurdere noe i den klassen.

 

Forøvrig tror jeg det er Bilstein Sport eller sprint han tenker på, det er vel ikke noe som heter Sachs Sport (korriger meg om jeg tar feil her).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette med at de skulle bli for stive er også noe jeg tenkte på da jeg kjøpte,men kjenner flere som har montert og har erfaringer med gule koni dempere.Stort sett masse positivt å høre.

Er jo justerbar rebound originalt på disse demperne,så en viss justering på stivhet skulle være mulig.

Skal kjøre demperne kombinert med H/R 30mm fjærer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har akkurat fått på Bilstein Sport på urquattroen og det er gromme saker! Meget "sportslige" dempere som er litt harde under vanlig kosekjøring, men når du drar på litt begynner de virkelig å jobbe. Veldig kjapp og kontant demping. Kan legge til at det satt gule Koni på bilen fra før, og alle fire lakk olje...

 

"Gule Bilstein" fås i både Sport og Sprint utgave til S4, der Sprint er tilpasset senkede biler(kortere slaglengde).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lars Velund (her på forumet) har hatt koni sport og lesjöfors fjærer på sine to S4'er. Prøv å send han en PM.

 

Bilder av en av hans gamle S4er finnes her

(Ikke legg direkte link til bildene på forumet, da de ligger på en hjemmesever med lav ut hastighet på ADSL linjen)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har akkurat fått på Bilstein Sport på urquattroen og det er gromme saker! Meget "sportslige" dempere som er litt harde under vanlig kosekjøring, men når du drar på litt begynner de virkelig å jobbe. Veldig kjapp og kontant demping. Kan legge til at det satt gule Koni på bilen fra før, og alle fire lakk olje...

 

"Gule Bilstein" fås i både Sport og Sprint utgave til S4, der Sprint er tilpasset senkede biler(kortere slaglengde).

 

 

Husker du hvordan prisen på Bilstein kontra Koni var? I Bilstein-katalogen finnes det ikke S4 2.2T kun 4.2 V8, og da i B6 Sport.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har akkurat satt på justerbare gule koni og eibach fjører på s4'n min.. Er veldig fornøyd!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv Gule Bilstein dempere, med H&R eller KW fjører(husker ikke), sinnsykt fornøyd med de :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker du hvordan prisen på Bilstein kontra Koni var? I Bilstein-katalogen finnes det ikke S4 2.2T kun 4.2 V8, og da i B6 Sport.

Hmm, gå på http://www.forza.se (svensk Bilstein importør) og last ned Bilstein-katalogen deres(Sport/Sprint), tror den er mer omfattende. Lister i hvert fall masse til C4, men skiller ikke mellom 2.2T og 4.2 V8...prismessig er det ikke stor forskjell fra Koni, men varierer noe avhengig av modell. Norsk importør er Auto-Trio http://www.auto-trio.no

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan trykt anbefalle Bilstein. Bedre dempere enn Koni etter min egen erfaring. Kontakt Arne hos Auto-Trio. : smil :

 

 

Arne Fredhjem

E-postadresse®:

arne@auto-trio.no

Firmainformasjon:

Firma: Auto-Trio a/s

Adresse:

Casparstormsvei 2

Alnabru 0664

Oslo

Telefon: 22648730

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, gå på http://www.forza.se (svensk Bilstein importør) og last ned Bilstein-katalogen deres(Sport/Sprint), tror den er mer omfattende. Lister i hvert fall masse til C4, men skiller ikke mellom 2.2T og 4.2 V8...prismessig er det ikke stor forskjell fra Koni, men varierer noe avhengig av modell. Norsk importør er Auto-Trio http://www.auto-trio.no

 

Hmmm, modellen som er oppført i Forza sin katalog er kun til 2.8E / Quattro i Bilstein sin hovedkatalog. Mjystifistiskt...Sendt mail til Auto-Trio.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva slags bil har du/type/motor/modell. Har katalog.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva slags bil har du/type/motor/modell. Har katalog.

 

 

S4 2.2T Avant Quattro -92. Jacob`s Auto-Supply AS sier at det som står i Forzas katalog stemmer, det er samme for 2.8 og S4. Forza sier S4 har samma chassie som alla Audi 100/200/A6/V8 Quattro (typ 44Q och C4Q), o-nr foran P36-0369, o-nr bak B46-2066.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det stemmer det med de nr som Jacobs ga deg. Står det samme i katalogen min også. Send en mail til Arne eller ring så får du pris og husk å si du kommer fra klubben så får du noe rabatt tenker jeg.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gå for bielstein! Det har jeg bare gode erfaringer med : ja :

Har selv bielstein sprint og H&R fjærer, og dette kan anbefales

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

-Viss du ikke skal tenke noe på hva det koster så er bilstein et meget bra, men relativt dyrt alternativt.

Da er H&R et smart valg, kjøper du komplett senkesett(fjærer/dempere) Så er fjærene merke H&R, mens demperene er Bilstein, men bare billigere enn å kjøpe fra Bilstein forhandler(!).

 

-Evt er Weitec et svært bra merke, Er KW som eier firmaet og dermed samme delene... Disse er ekstremt god respons i og holdbare.

 

-KONI derimot vil ikke jeg av erfaring anbefale, har kjørt dette på 3 biler tidligere og de ryker fort, altfor harde, og er treg respons i(siger ut når de skal sprette!) Men dog billig, Men man får det man betaler for så kan ikke forvente alt...

 

J.A.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

-Viss du ikke skal tenke noe på hva det koster så er bilstein et meget bra, men relativt dyrt alternativt.

Da er H&R et smart valg, kjøper du komplett senkesett(fjærer/dempere) Så er fjærene merke H&R, mens demperene er Bilstein, men bare billigere enn å kjøpe fra Bilstein forhandler(!).

 

-Evt er Weitec et svært bra merke, Er KW som eier firmaet og dermed samme delene... Disse er ekstremt god respons i og holdbare.

 

-KONI derimot vil ikke jeg av erfaring anbefale, har kjørt dette på 3 biler tidligere og de ryker fort, altfor harde, og er treg respons i(siger ut når de skal sprette!) Men dog billig, Men man får det man betaler for så kan ikke forvente alt...

 

J.A.

 

Ja, Bilstein-demperne kommer ut 1500,- dyrere enn KONI. Men jeg finner ikke komplette sett fra H&R til S4 altså, finner fjærer dog, både sport og race (

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med Eibach fjærer da?? Er også et bra alternativ til H&R. :) En betaler for kvalitet og kjøreegenskaper. : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.