Climatronic-problem Passat 3bg

Anbefalte innlegg

Var på ferietur til Sverige nå og underveis fikk jeg problem med klimaanlegget, dvs. det sluttet å blåse kald luft inn i kupeen.

Var innom et verksted og fikk lest ut feilkoder med VAS, fant noe rusk med en spjeldmotor(?) kalt V71. Tror det var trykkspjeldmotor.

Noen som vet om dette er vanskelig å bytte ut? Hvor er den plassert?

MVH

Jon

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tips; Kjør en grunninnstilling før du river ut dashen for å bytte deler. Er du heldig, er det nok. :)

Ser du har oppgitt Fiskå som bosted. Fiskå i Strand kommune? Isåfall holder jeg til i Årdal, og har vag-com. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er Fiskå på Sunnmøre.

Hvordan gjør man en slik innstilling?? Må man ha vag-com til det??

: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er Fiskå på Sunnmøre.

Hvordan gjør man en slik innstilling?? Må man ha vag-com til det??

: klø :

Okay. Tenkte bare hvis det var Fiskå "her", så kunne jeg hjulpet deg. :)

Har ikke fremgangsmåten i hodet, men er ganske enkelt i grunn. Gjorde det på Passaten min og fikk vekk diverse feil-meldinger. Må ha vag-com ja, eller en god venn som har det. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ofte hjelper det å grunninnstille hele klima. I midt tilfelle så røyk først v71, så v76 og til slutt v85.. mangler vell bare en nå, mener på det er 4. Hehe..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, skal prøve det.

Har bestilt vag-com nå...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.