Anbefalte innlegg

Fikk beskjed at disse traversforingene bak på min a4b5 var moden for utskiftning.

Problemet mitt er at jeg ikke vet hvor de sitter..: flau :

Noen som har et bilde eller tegning etc av dette?

Og evnt hvor man kjøper nye?:tilber:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her ser du litt hvordan det ser ut bak der. Foringene er nr 2 på bildet, 4 stk. Usikker på om du får kjøpt disse i Norge utenom på Møller

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempe, takk for bildet. Men er disse vanskelig å komme til?

Og vet du hvor mye dem koster hos Møller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei har 4 stk nye foringer som jeg køpte fra o34 som du kan kjøpe. kosta 900kr.

Det er vell ikke så vanskelig og komme til , det er heller det at det er litt jobb med og ta ut traversen og presse ut de gammle og sette inn de nye igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sendt deg PM..

Men hvor mye er det for originale foringer da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du fått beskjed om å bytte på EU kontroll? Mine var 270.000km gamle og var ikke sliten da jeg bygget om min bil.. Da var det meste av andre foringer bra sliten men disse var helt fine.. Dette er litt av en jobb tidsmessig å bytte, spesielt på et garasjegulv. Du må ned med diffen og av med akslinger på diffen og. Må nesten ha presse for å få inn de nye. Jeg måtte dele mine fra 034 etter å ha gitt opp i pressa. Må strengt tatt ha 4hjulskontoll etterpå og. Så du skal vurdere mer enn en gang før du gjør dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du fått beskjed om å bytte på EU kontroll? Mine var 270.000km gamle og var ikke sliten da jeg bygget om min bil.. Da var det meste av andre foringer bra sliten men disse var helt fine.. Dette er litt av en jobb tidsmessig å bytte, spesielt på et garasjegulv. Du må ned med diffen og av med akslinger på diffen og. Må nesten ha presse for å få inn de nye. Jeg måtte dele mine fra 034 etter å ha gitt opp i pressa. Må strengt tatt ha 4hjulskontoll etterpå og. Så du skal vurdere mer enn en gang før du gjør dette.

Kan si det samme som deg da jeg tok ned traversen på s2'en. Foringene var i ganske bra stand men alt annet var utslitt. Har også kjøpt fra 034 og måtte skjære av de litt gummi for i det hele tatt å få de i. Er sinnsykt harde!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, fikk beskjed om dette på EU-kontroll!

Men jeg skal skifte traversforingene BAK.. Og jeg har ikke quattro..

Må vel bli litt enklere da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha, travers er synonymt med quattro, derfor trodde jeg du hadde det:) Da ser det sånn ut, to foringer nr 11 på bildet. Er endel jobb å bytte de.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, takk for nok et bilde:)

Men er det da kun to foringer som må byttes, eller er det fire på "non-quattro" også?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og er det noen som har peiling på hvor mye disse koster hos Møller?

Vurderer jo originale, hvis disse o34 sine er så trang å få inn..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er 2 som han sier, og det er en del jobb å bytte om du ikke har skrudd så mye før. Ring din lokale Møller å hør om pris :) :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det "bare" 2 foringer. De 034 foringene som ble nevnt er kun til quattro. De har foringene du trenger på Mekonomen(350kr) og sikkert på Hellanor også. Men ser i delekatalogen at det er bytte i delenummer i 1999 så det kan være greit å sjekke om det er forskjell i diameter på de.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og nok en gang, takk til alle som har kommet med gode svar!:D:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er dette blitt gjort for noen uker siden;)

Ingen problemer med å senke akslingen, men få ut foringene? Hell no!

Måtte på verksted til slutt allikevel. I følge dem selv hadde de brukt 15 tonn for å presse ut disse foringene.

Ikke rart jeg ikke klarte det selv:Dhaha

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.