Hvordan fjærne asvaltflekker på lakk?

Anbefalte innlegg

Tenkt å polere litt bil og felger, men mye asvalt/tjære flekker som faen ikke vil bort.

Hva anbefales å bruke?

Prøvd med Autoglym sin forvask til dette men tar ikke alt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Autoglym sin "Tar-remover" fjerner sånt.. men også vanlig parafin fjerner sånt da.. (ikke bruk det på lister) da det tar "svartfargen" i plasten..

Husk å polere opp igjen etterpå...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja disse asfalt flekken er no dritt å få av,men har brukt white sprit og silikon fjerner(bruker det for å vaske biler før lakkering).

White sprit funker greit hvis du har tid til å la det stå på litt.Må vaske bilen godt etterpå med god såpe,inneholder litt fett WS som lager litt ugreie fett merker.Vises ekstra godt på mørke biler,men er fullt mulig å vaske av.

Eller så kan du jo høre med eventuelle bilklargjørings firma eller lignende,vet etter å ha jobba som det selv at de har kurante avfettingsvesker å spyle med.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bruk lim å tjerefjerner fra autoglym! den tar d meste overalt på bilen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er TarRemover jeg har prøvd.

Blir borte etter mye gnuing, men tolmodigheten er ikke sååå lang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Petro basert avfeting tar dette, spay på og vent litt, ikke la det tørke, så legger du såpe på det og bruk høytrykk spyler

martin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får handle litt i morgen da, så blir det sikkert ordning til slutt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm.. har aldri hatt noe problem med tar-remover'n... men viktig å la den få tid til å virke litt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukt snart en kvart flaske bare på en felg, og smurt på, gnidd og gnidd og smurt på og latt det stå, og igjenn gnidd og gnidd.

Tar det meste, men sitter endel småflekker igjen.

1,5 timer på hver felg før jeg begynner å polere gidder jeg ikke : eek :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukt snart en kvart flaske bare på en felg, og smurt på, gnidd og gnidd og smurt på og latt det stå, og igjenn gnidd og gnidd.

Tar det meste, men sitter endel småflekker igjen.

1,5 timer på hver felg før jeg begynner å polere gidder jeg ikke : eek :

Prøv Shell dekkvask på sprayflaske...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stikk på esso å kjøp sabilex... knallbra avfettingsmiddel...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Würth Alu-Felgrens tar alt! Krever litt arbeid med en svamp, men da er felgene "nesten som nye" etterpå!

Felgene som fulgte med bilen fatter kjøpte var helt jævelige(kun maskinvask på den bilen) og med rens fra wurth litt tålmodighet så var de akseptable for hans bil!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Avfetting fra Hydro Texaco! Helt konge : ja :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok av vinterdekka igår, og tenkte jeg skulle vaske dem skikkelig. De så helt j*****e ut, selv på utsida der jeg har spraya avfetting hver gang jeg vasker bil..

Fant tilfeldigvis ei sprayflaske med Shell felg-rens eller dekkvask eller hva det het.. Spraya på, lot det stå å godgjøre seg et par minutter, så gnikka jeg over med svamp og bil-shampoo... Spylte vekk, og felgene glinset i sola :)

Bremsestøv, asfalt og salt rant vekk, også på innsida der det ikke har vært en svamp siden i høst :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt enig. Tar det meste av urenheter i lakken uten at man må gni noe særlig.

Stikk på esso å kjøp sabilex... knallbra avfettingsmiddel...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt enig. Tar det meste av urenheter i lakken uten at man må gni noe særlig.

Slenger meg på her. Sabilex er det "eneste" som fungerer bra. Men husk å la det "jobbe" litt før du gnukker!! ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Henger meg på Sabilex-gjengen. : ja :

Sprayer på, "skrubber" med kost og deretter og spyler med høytrykk. Går over bilen og titter etter flekker som evt. sitter igjen for og evt. gjenta avfettings-prosedyren en gang til.

Da er det bare og polere etterpå. ;) Bruker Autoglym sine produkter. Kjøpte den kofferten dem selger for underkant av tusenlappen (ca. 800,- med rabatt på BilXtra).

Polerte "Gammelbilen", 100'en, i sommer (før jeg solgte den). Gikk over med ESSO avfetting (tror ikke det var Sabilex, men et annet stoff dem har i vaskehallen. ikke fullt så kraftig som Sabilex.), deretter Autoglym Tar Remover. Fungerte gull det der. : ja :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker alltid White Sprite om våren for å fjerne asfalt. Sprayer på og drar over med en svamp og avfetter etterpå. Så er det bare å begynne å polere.

Funker som bare det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hagmans Lakkrengjøring fungerer meget bra på asfaltflekker, og ellers til å "vekke til live" en gammel og blass lakk. Men den har liten beskyttende effekt så man bør bruke en voks etterpå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er TarRemover jeg har prøvd.

Blir borte etter mye gnuing, men tolmodigheten er ikke sååå lang.

De flekkene som blir igjen når du har prøvd alt, tar du enkelt og greit med WD40 ,-

Jeg bruker denne for å ta de som er igjen før polering (etter avfetting og avfetting og svamping.)

Men den er dyr og ikke noe å "spraye" bilen med, bruker den bare på de værste nederste klumpene.

try it!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.