#1 Skrevet August 13, 2011 Heisan, bilen min er en Audi A4 B5 1.8 t AEB 97. Bilen min tikker under oppstart og når den blir varm. jeg har tidligere skiftet oljetrykksventilen uten hell. Så min konklusjon etter å ha lest masse på forumet her er at jeg bør skifte oljepumpe og sil. Jeg har lest en del her og sett at dette ikke er den enkleste jobben å gjøre. Så mitt spørsål er om noe som har gjort dette før, kunne tenke seg å hjelpe mot betaling. Jeg desverre ikke noe garrasje å stå å jobbe i bare som info. Jeg har selv skiftet register reim, vannpumpe, turbo, motorfeste og forhjulstillingsdeler på denne bilen. Så litt erfaring med selve bilen har jeg, men er redd jeg tar meg vann over hodet når det gjelder å skifte oljepumpe, Takk for alle svar. Morten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 18, 2011 hvordan er kjedestrammern som holder timing paa kammene? de ticker sinsykt naar de er ödelagt. for aa skifte oljepumpa maa du demontere bunnpanna. for aa demontere bunnpanna maa du senke hele travers ned. daarlig jobb 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 18, 2011 Fult klar over at det er en h.. jobb. Sikkert derfor responsen er så elendig her inne. Jeg er usikker på kjedestrammer. Men mitt problem at det ikke altid tikker. Som regel når jeg starter bilen så tikker den litt. Og når den blir varm. Men det varierer veldig. Hvis kjedestrammeren tikker, vil den da tikke hele tiden? En ting er sikkert jeg blir kvalm av å kjøre rundt med bilen slik. Fær dårlig samvittighet for bilens del. Blitt glad i den gamle audien. Ellers må jeg jo nevne at jeg ikke er så veldig mekaniskav meg, uten om det jeg har lært av folk på forum. Men er det lett å sjekke kjedestrammerne? Morten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 19, 2011 Fikk en pris på 6200 idag på bare arbeid. Jeg vet det er dyrt men jeg gir bare gass nå. Jeg har Oljepumpa her nå og kan se det er montert på en sil på den. E det denne sila folk snakker om som må skiftes? Trenger jeg mer enn olje pumpe, sil og pakning / pakiningspasta? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 23, 2011 Jeg ville målt oljetrykket før jeg satte i gang en slik jobb. Hvis trykket er bra så hjelper det ikke å bytte pumpa. Har ellers god erfaring med Forte Motor Flush for å bli kvitt ventiltikking fra hydrauliske løftere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 6, 2011 Da har jeg fått bilen tilbake fra verksted. Og skam fornøyd. Oljepumpa er skiftet, og alt inne i bunnpanna ble rengjort. Tviler også på at det var oljepumpa selv som gjorde at det var tikking. Men dårlig olje pumpe og tett sil gjorde nok at oljetrykket mitt ikke var optimalt. Jeg har hvertfall ikke hørt noe til tikkingen i etterkant. Håper at dette blir enden på min tikking for denne gang. Her er alt jeg har gjort for å finne ut av problemet. Skiftet oljetrykks ventil i oljefilter brakett. Denne var løs da jeg skrudde den opp. Skiftet selfølgelig alle pakninger. Skiftet oljepumpe og rengjort bunnpanne. Morten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...