Anbefalte innlegg

Har fått tak i en meget støken 1'er..

Satt på Rota RB 8x15 forrige helg, men etter det har det kommet en ulyd ved høyre side forran..

Hører lyden når jeg kjører rett frem, og i venstre svinger. Og jeg syntes lyden forverrer seg når jeg har kjørt den varm. Hørte ikke lyden når jeg hadde på de andre felgene (13" med 175/65 gummi).

Lyden kom etter første kjøretur med de nye felgene...

Forslag til hva dette kan være?

Christoffer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

caliper har kontakt med felg f.eks? siden det kun skjer på ene felgsettet mener jeg

evt bremseskjold den kan ha kontakt med? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det kan hende! Får gå ut å sjekke det :)

Men hvordan er det med hjullager f.eks? Men hvis hjullager er gåent, burde jeg jo ha hørt det med de 13" felgene også!?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jo:)

5 tegn

5 Tegn? :P Og hva er tegna?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil se bilde....;)

Kan prøve å få ut noen bilder i kveld :)

Men nå skal jeg ut å se om jeg finner ulyden....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo, du burde høre hjullageret også på originale hjul, men det nye store kan ha en ET som gir større belastning på hjullageret, og dermed gjøre lyden mer hørbar. Hvis det er f.eks. venstre hjullager så burde lyden bli forsterket i høyresvinger (mere belastning på venstre hjul) mens den blir nærmset vekk i venstresving, da det er lite vekt på hjulet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er klart ja...

Har vært ute å sett på det nå, og det er ikke noe som subber i kalippere eller noe.. Alt går helt fritt.

Så det må kanskje være 1.stk dårlig hjullager?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.