Hjelp til Valsing av hjulbuer

Anbefalte innlegg

Er det noen som driver med dette i området her? Noen som har kjennskap til dette eller som selv har erfaring med dette? Skulle så gjerne hatt buene mine bak 2 cm lenger ut :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke mye erfaring, men 2 cm er ikke lett. Hvorfor så mye??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke mye erfaring, men 2 cm er ikke lett. Hvorfor så mye??

 

Fordi eg vil ha plass til 10" felger av samme type som eg har, med samme ET.. Disse vil da bygge 19 mm lenger ut.. Men når eg tenker meg om så har eg jo 6-7-8 mm og gå på til hjulbuen allerede så det er kanskje nok med ca 1,5 cm..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du er valse helten viss du klarer det uten å omlakere.:):):) men hadde vært kult hvis du klarer det, bare du ikke mister knekken på hjulbuen, men tror at den vil gi etter. Er det mulig med litt ekstra - camber?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke så mye camber justering bak på dei bilene viss jeg ikke tar helt feil. men er jo ganske mye å valse 1.5 - 2 cm da, kjedelig om det skulle gå til Hel**** på en så ny bil..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dekk med strekk så smyger det vel under bare tøft at felgen stikker litt utfor, men vis du er en av dem som på død og liv må ha rette dekksider må du nok valse ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke så mye camber justering bak på dei bilene viss jeg ikke tar helt feil. men er jo ganske mye å valse 1.5 - 2 cm da, kjedelig om det skulle gå til Hel**** på en så ny bil..

 

Hentet 6mm bak på b6'en min ved å justere camber bak, men det eter jo dekk^^ men sant skal sies, er fort gjort å drite seg ut når du skal valse så mye. Har sett en som prøvde på 2 fram skjermer og det så ikke bra ut:( men har klart 1 cm på en BMW uten problemer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg tenker eg får ringe og høre priser på rs4 optikk utvendig hos møller.. Er vel sikkert helt sinnsykt dyrt.. Har vært og målt litt nå.. Trenger minimum 11 mm for at dt skal gå innenfor..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det kun felgkanten som blir stikkende 11mm på utsiden? har selv hatt felger som stakk 15mm på utsiden og med strekte dekk og stivt understell så subbet det ingen ting ved normal kjøring;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det kun felgkanten som blir stikkende 11mm på utsiden? har selv hatt felger som stakk 15mm på utsiden og med strekte dekk og stivt understell så subbet det ingen ting ved normal kjøring;)

 

Hadde ett lite håp om og få dette godkjent så det må vel nesten være innenfor..

Men ja det er nok felgkanten som blir så mye utenfor :) Går dt og strekke 235.30.20 på 10" brede felger tror du?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det 10" både fremme og bak du skal ha?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det 10" både fremme og bak du skal ha?

 

Nei tenkte kun 10" bak og 8,5" fremme :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror du kan glemme å få det godkjent desverre. Bilen er ikke levert med ulike dimensjoner fremme og bak, ergo ikkje godkjent for det heller. :(

 

Sent from my Desire HD

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror du kan glemme å få det godkjent desverre. Bilen er ikke levert med ulike dimensjoner fremme og bak, ergo ikkje godkjent for det heller. :(

 

Sent from my Desire HD

 

Det har du helt rett i :P tenkte eg ikke på.. Jaja.. :) Får prøve meg frem, ser faktisk at BS bildeler nå leverer komplett RS4 bodykit med skjermer og hele pakka, men seff bare til sedan. Kanskje det kommer med kit til avant etterhvert :D Var ikke avskrekkende pris heller, ca 24 lapper for komplett sett med skjørt, skjermer, fangere og grill :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.