Div spm ang produktvalg for å shine opp en bil.

Anbefalte innlegg

Ikke så god topic, men kom ikke på noe bedre i farten.

 

Fikk en tlf i går kveld om jeg kunne tenke meg å shine opp en bil. Er en Peugot "ett eller annet kabriolet" (tror den heter 307CC)

 

Bilen er rimelig grei i lakken og bilen skal selges, så er i grunn bare snakk om en rask polering + voks.

 

Tok nettopp Passaten min, så det gikk med en del produkter der, så beholdningen er noe slapp pr d.d. : rolleyes

 

Største problemet er clay lube, er så og si tom. Er Meguiars (jada, sikkert skrevet feil) clay jeg har. Kjøpt på bilxtra. Kan jeg bruke Autoglym sin shampoo til dette? Hvis ikke, så har jeg CG G.C. og C.W.G. Dette er vel det eneste jeg har som jeg kan tenke meg er brukende til c.l.

 

Tenkte å gå raskt over bilen med Scholl S17. Har Meguiars pads (gul, lilla og sort). Har også scholl pads, men disse fikk litt hard medfart på passaten (.... :rolleye: ....). Hvilken pad er å anbefale på S17? Gul? Gul er polishing pad, sort er finishing pad.

 

Tenkte å legge på 1, kanskje 2 lag med Autoglym HD Wax (eneste skikkelige voksen jeg har).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg syns lilla megs er litt "rampete" og lett å få skikkelige kjørespor med.

Prøv s17+ på gul og se hvordan resultatet blir. Er dessverre lenge mellom hver franske bil jeg er borti, så jeg aner ikke hvor hard den er.

 

Ikke all clay trives med shampo som lube og kan gå i oppløsning etter litt. Du må nesten bare prøve deg litt frem der også. Prøv også rent vann, se om den glir pent. Sålenge du skal over med maskin etterpå, gjør det ikke noe om du får marring av clay'en pga dårlig lube.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg syns lilla megs er litt "rampete" og lett å få skikkelige kjørespor med.

Prøv s17+ på gul og se hvordan resultatet blir. Er dessverre lenge mellom hver franske bil jeg er borti, så jeg aner ikke hvor hard den er.

 

Ikke all clay trives med shampo som lube og kan gå i oppløsning etter litt. Du må nesten bare prøve deg litt frem der også. Prøv også rent vann, se om den glir pent. Sålenge du skal over med maskin etterpå, gjør det ikke noe om du får marring av clay'en pga dårlig lube.

 

Ja, lilla megs blir ikke brukt på S17 uansett, står mellom gul eller sort. Gul er vel den "groveste" av disse to, og er vel mest egnet. Har også 2 sorte scholl puter.

 

Kunne vel kanskje fyllt opp den quick detailer flaska som fulgte med clay'n med vann (tynne ut)?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Freddy! Et godt tips hvis du ikke har lube.. Sprut konstant med vann når du clayer så funker det gull.. Bruker stort ikke clay lube lenger jeg.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Freddy! Et godt tips hvis du ikke har lube.. Sprut konstant med vann når du clayer så funker det gull.. Bruker stort ikke clay lube lenger jeg.. :)

 

Takker for tips, Kjell!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fyll opp den nesten tomme claylubeflaska du har :) Og kjøpt Optimum No Rinse så har du claylube i laaaaaaaaaaaaaaaang tid fremover, fungerer også ypperlig til vask hvor du ikke har tilgang til vann og quick detailer..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.