Interiør pre-facelift/facelift A4 B5

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Noen som vet hvordan det er å bygge om til facelift midtkonsoll i B5 med dobbel din.

 

Tenker da på at det må nye knapper til, er det plug and play eller forskjellige kontakter?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

 

Noen som vet hvordan det er å bygge om til facelift midtkonsoll i B5 med dobbel din.

 

Tenker da på at det må nye knapper til, er det plug and play eller forskjellige kontakter?

 

Skal gå fint det, men du kommer nok til å støte på like mye issues som jeg gjorde da jeg bygde om S8en min fra 1998 til 2002. Ledningsnettet er annerledes, så du må finne ut hvordan du skal koble ting. Det er bare å studere tegningene og kable deretter. Selve monteringen er plug and play.

 

Legg gjerne ut guide når du har fått det til. Har en B5 jeg ønsker å bygge om ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ingen tegninger for hånden og dette er ikke akkurat prioritert enda :)

 

De "nye knappene" er jo mindre, annet klimapanel er det også pluss at sigarett tenneren står vell i senterkonsollen på disse.

 

Har aldri vært av med interiøret mitt, i det hele tatt noe som helst på en audi da dette er min første.

 

Men om kontaktene er like er det vell stort sett bare klippe og lime, skjøyte ledninger osv.

 

Hadde vært fint med et svar fra noen som vet litt mere om dette før man begynner på et evt prosjekt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ingen tegninger for hånden og dette er ikke akkurat prioritert enda :)

 

De "nye knappene" er jo mindre, annet klimapanel er det også pluss at sigarett tenneren står vell i senterkonsollen på disse.

 

Har aldri vært av med interiøret mitt, i det hele tatt noe som helst på en audi da dette er min første.

 

Men om kontaktene er like er det vell stort sett bare klippe og lime, skjøyte ledninger osv.

 

Hadde vært fint med et svar fra noen som vet litt mere om dette før man begynner på et evt prosjekt :)

 

Kan sikkert finne tegningene til deg. Klimamodulen passer rett over, men du må "tjuvkoble" aircondition, bare å koble jord til en kabel.

 

Når det gjelder knappene, så må du først koble på facelift-metoden bak på de små nye knappene, for å så putte de kablene med kabelsko inn i de gamle kontaktene til de gamle knappene. See?

 

hvis du sjekker tråden min, står i signatur, så ser du hvordan jeg løste det på S8en. Er 95% sikker på at det er nokså likt på din. Du må også inn med et par ekstra relèer ifm tåkelys, og MYE hodebry ifm nødblinken. Setevarmere, sigarettenner, etc er plug and play.

 

Infoen i tråden min begynner her: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=1961002post1961002

Og her http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=155925&page=4

 

Er nok ikke så mange som har gjort dette før deg, så ville ikke sittet og ventet på at noen har disse tegningene eller informasjon om dette. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei sikkert ikke mange som har gjort det før, men en plass må man begynne så hvorfor ikke undersøke litt først :)

 

Får lese igjennom tråden din og søke litt mere på nett å se hva jeg finner :)

 

Har nok av tid å kaste bort på sjøen :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Brilliant! :D takk for deling. Jeg var også heldig å få utlevert en liten guide fra Paul som styrer med http://www.audipages.com, det gjør det hele endel lettere :D

 

Skal lese over guiden i kveld, så blir det nok ombygning av konebilen i løpet av vinteren tenker jeg :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.