#1 Skrevet August 14, 2011 Hei! Har drevet på med montering av litt ekstra parklys bak ved å bruke sokkelen til tåkebaklysene til parklys. Fikk det til å se veldig bra ut, men på slutten skulle jeg bare sjekke at alt fungerte, og trykte på bremsene, og til min store forundring så kuttet den de ekstra parklysene mine. Har hentet strøm fra de opprinnelige parklysene, så det må jo bety at parklysene kutter ved brems, noe jeg irriterer meg grønt over, og syntes er helt unødvendig! Noen med forslag til hvordan jeg kjapt kan fikse dette? Eller må jeg dra kabel frem til tenninsstrømmen? Takk, Marius. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 14, 2011 Du kan ikke ta strømm fra skiltlyset da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 14, 2011 Jo! Det kan jeg gjøre Må likevel finne ut hvor de får strøm fra, er det noen som vet eller kan sjekke? Takk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 14, 2011 Skiltlysene er koblet til samme kurs som dashboardlys, så pass på hvor mye du trekker fra den kursen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 14, 2011 sett i noe LED lys, de trekker ikke så mye 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 14, 2011 Ja, tror ikke jeg kan trekke veldig mye derfra, men begge lysene er på 5w, så 10w er jo ikke veldig mye, blir jo i underkant av 1 ampere. Burde ikke det gå greit? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 14, 2011 sett i noe LED lys, de trekker ikke så mye Nå som du sier det, har jeg faktisk LED liggende. Spørs hvordan lysstyrken blir i forhold til de andre, siden LED har en tendens til å ikke spre bak til reflektorene, de sender rett fram. Tror glødepære blir det smarteste valget 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 15, 2011 (endret) Kom på en liten idé, kunne trengt noen synspunkter på det. Tenkte å koble de "nye" parklysene opp sammen med bremselysene, men å ha en diode imellom, som gjør at strømmen kun kan passere når bremselysene tennes, men ikke tenne bremselysene når parklysene er tent. Eneste problemet jeg kan komme på da, er at begge glødetrådene i det originale baklyset vil gløde, altså både park og brems. Dette vil kun skje på den ene siden, siden jeg har hentet strøm kun fra den ene siden, noe som kan gjøre at lyset på den ene siden kan bli noe kraftigere når bremselysene er på. Hva syntes dere? Edit: eller så kan jeg bare bruke den originale bryteren til tåkebaklysene, da kan jeg jo bestemme selv når jeg vil ha de på Hoff, at man ikke kan være litt smarttenkt når man driver å kobler. Ledningene jeg strakk igår er jo helt unødvendige nå, hoooff! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 15, 2011 det fins LED som er utforma som dette: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 15, 2011 Hvis de nye baklysene dine slukker når du tråkker på bremsa, så har du ganske enkelt koblet noe feil!! De originale baklysa slukker ikke når du tråker på bremsa. Jeg vet ikke hvordan du har koblet det, men husk at brun ledning er til jording. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 15, 2011 Hvis de nye baklysene dine slukker når du tråkker på bremsa, så har du ganske enkelt koblet noe feil!! De originale baklysa slukker ikke når du tråker på bremsa. Jeg vet ikke hvordan du har koblet det, men husk at brun ledning er til jording. Vel, jeg er ikke født igår, vet hva som er jording Sjekket jo med multimeter hvor jeg skulle hente strøm osv. Så du er 100% sikker på at begge glødetrådene lyser samtidig i pæra? Isåfall skal jeg gå over en gang til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 15, 2011 Ja, jeg er 100% sikker på det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 15, 2011 Så det nå, så får gå over en gang til for å se hvor feilen ligger! Takk for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...