Anbefalte innlegg

Har hatt litt problemer med ABS i det siste, lyset kommer og går og den låser en hjulet under bremsing.

 

Var inne hos Fjetland(vw is stavanger) for å få lest av feilminne på det jeg var sikker på var diagnoseplugger for ABS.( pluggene som ligger ved girstanga)

 

Personen som skulle ta testen mente bestemt at pluggene var for feiminne på ECU, og ikke ABS, og dessuten fikk de ikke lest av noe med laptoppen de koblet til, for den var tydligvis for nyere biler (jeg hadde en grå plugg der det skulle vere en hvit..)(ABS-lyset blinket av og til når laptoppen var tilkoblet!)

 

Er det noen som kan gi meg sikre svar på hva som faktisk kan diagnoseres på denne bilen, eventuelt hvilket verktøy som trengs osv?

 

Dette er en 90mod, førstegangsregistrert 11mnd 89.

 

mvh Per

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det står litt om dette på http://www.ross-tech.com/vag-com/2x2.html

du har trolig den 2x2 pluggen, som såvidt jeg vet kun kan gi ut feilkoder fra digifanten. Jeg driver å kobler inn igjen ledningsnett fra en 91 mod g60 i min bil nå, og jeg har kun 1 diagnoseplugg.. som jeg har funnet foreløpig :-) Har også røsket ut hele ABS'en, så det kan jo være at den andre pluggen går til abs hjerna. Er dog ikke sikker i dette øyeblikk..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ser omtrent slik ut, men den hvite pluggen er grå i min bil, og det er kun en ledning til den svarte pluggen. Vi koblet til med en slik adapter, uten å få noe godt resultat.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ser omtrent slik ut, men den hvite pluggen er grå i min bil, og det er kun en ledning til den svarte pluggen. Vi koblet til med en slik adapter, uten å få noe godt resultat.

 

 

Mål følerene, enklere enn å stresse livet av seg for å lese av et feilminne..

Oftest en føler som er gåend..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, det er ikke noe stort prblem å måle de, bortsett fra at problemet kun oppstår av og til... men vil og vite hvordan dette systemet fungerer. Kan jo vere greit å lese feilminne og.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, det er ikke noe stort prblem å måle de, bortsett fra at problemet kun oppstår av og til... men vil og vite hvordan dette systemet fungerer. Kan jo vere greit å lese feilminne og.

 

Det er vell blinkkode system på den bilen. å det er ikke det samme som den med to kontakter..

er usikker på om feks vag-com tar det systemet..

men det er det sikkert andre som kan svare deg på her inne..

 

mitt råd er kjør til det lyser konstant så måler du følerene, eller at du "provoserer" frem feilen slik at du kan måle de.

husk at du ikke bare skal ohme de, også måle spennings induksjonen..

det er der du oftest finner feil..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

møller Ålesund leste av diagnose ved hjelp av et apparat på min Corrado. Jeg har også problemer med at ABS lampa lyser innimellom. Jeg har kun en plugg. Men de fant ikke noe gale den gangen. [men da lyste ikke lampa heller]

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fant ut at det opprinnelig var 2 diagnoseplugger, en med svart 2 ledninger og en til med kun 1 ledning som går til ABS'en. For å lese av dette må man mekke seg en led-tester (står beskrevet i bentley), eller bruke VAG-1551 (også i følge bentley)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du noe som viser hvile feilkoder som kan leses med led-lampa?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her har du de som står i min Bentley:

 

digifant_obdI.gif

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, dette var jo tydligvis bare for motorstyringa. Står det noe om hvordan du får igang blinkinga, og hva som representerer 1,2,3 og 4?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, dette var jo tydligvis bare for motorstyringa. Står det noe om hvordan du får igang blinkinga, og hva som representerer 1,2,3 og 4?

1,2,3,4 er antall blink rett etter hverandre, så er det et opphold på et par sek før neste siffer.. syns jeg å huske

 

altså: blink blink blink blink blink blink blink blink = 2321

 

Tror du kan bare bruke en diode lampe ? men husker ikke hvordan den skal kobles.. er det en eller to ledninger på kontakten?

hvis en prøv: en på ledning og en til jord

hvis to prøv: koble diode lampe mellom de

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1,2,3,4 er antall blink rett etter hverandre, så er det et opphold på et par sek før neste siffer.. syns jeg å huske

 

altså: blink blink ... blink blink blink ... blink blink ... blink = 2321

 

Tror du kan bare bruke en diode lampe ? men husker ikke hvordan den skal kobles.. er det en eller to ledninger på kontakten?

hvis en prøv: en på ledning og en til jord

hvis to prøv: koble diode lampe mellom de

 

Slik?? noen som har fått pirat versionen av AKTE til å funke??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tre kontakter, to i den svarte pluggen, og e i den grå pluggen.

 

I den svarte sitter det en brun ledning, og en rød ledning. Disse gir konstant 12V med - på den brune og + på den røde.

 

Den grå pluggen har en gul/grønn ledning, som og gir konstant 12V mot den brune..

 

Takker for hjelpen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tre kontakter, to i den svarte pluggen, og e i den grå pluggen.

 

I den svarte sitter det en brun ledning, og en rød ledning. Disse gir konstant 12V med - på den brune og + på den røde.

 

Den grå pluggen har en gul/grønn ledning, som og gir konstant 12V mot den brune..

 

Takker for hjelpen.

 

 

hmm jeg trodde den typen med to kontakter ikke skulle være noe problem å lese av feilminnet på...

men men på den typen er jeg usikker på hvordan det skal kobles for å lese av.. viss det i det hele tatt er blinkkode på den med to kontakter..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jaja, får legge feilmeldingene litt på hylla da, heller ta det på vanlig måte..

 

Har du Stian Ohm verdiene som skal være på følerne, og hvilken spenning skal de levere når hjula snurrer rundt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jaja, får legge feilmeldingene litt på hylla da, heller ta det på vanlig måte..

 

Har du Stian Ohm verdiene som skal være på følerne, og hvilken spenning skal de levere når hjula snurrer rundt?

 

Er uskikker på ohm verdiene.

ang spenning så er det vell heller ikke noe fasit svar. men når feilen er tilstede pleier en å finne den lett for da måler du alle 4 så ser du hvilken det er avvik på. evt at du måler på en annen bil viss alle skulle vise forskjellig, men det er helst tilfeller der flere sensorer er røkne men det er tvilsomt tilfellet her da feilen er sporadisk..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.