#1 Skrevet August 15, 2011 Heisann! Har spurt folk hva de tror om å ha åpent luftfilter på motoren min, me det er så mye forskjellige meninger. Så spent på hva folk mener her? KN insats eller åpent filter? Motoren er chippet, og uten kat hvis det har noe å si. Gjør dette for effektens skyld. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 15, 2011 Åpent luftfilter på en 1.8T er kun for lydens skyld, og gir ikke noe mer effekt.. Det kan faktisk ha dårlig effekt med tanke på at den suger inn varmluft fordi filteret er rett ved siden av turboen.. Hvis du dermed kjøper et kit som har varmeskjold og "pakker" inn selve filteret så den ikke suger varmluft, så funker dette på lik linje som original boks + at du får mere lyd BSR Optiflow har jeg og det funker knall Link: http://www.bsr-tuning.no/produkter/4900418/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 15, 2011 Åpent luftfilter på en 1.8T er kun for lydens skyld, og gir ikke noe mer effekt.. Det kan faktisk ha dårlig effekt med tanke på at den suger inn varmluft fordi filteret er rett ved siden av turboen.. Hvis du dermed kjøper et kit som har varmeskjold og "pakker" inn selve filteret så den ikke suger varmluft, så funker dette på lik linje som original boks + at du får mere lyd BSR Optiflow har jeg og det funker knall Link: http://www.bsr-tuning.no/produkter/4900418/ (stjeler tråden litt) Sikkert dumt spørsmål, men hvordan plasserer man LMM? takk for link btw, tipper det blir slikt kit på meg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 15, 2011 Plasseres som før, med filteret tredd over ene enden av LMM. Noen av disse ferdige kitene som blir nevnt over her, inneholder som sagt et varmeskjold med hull i. I dette hullet trer du inn LMM, for så å sette på filteret. Kitene er laget til den type bil du ønsker, slik at passformen er fikset på forhånd til eventuelle skruer for å feste det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 15, 2011 (stjeler tråden litt) Sikkert dumt spørsmål, men hvordan plasserer man LMM? takk for link btw, tipper det blir slikt kit på meg. Den monteres på den ene siden av skjoldet, gjennom et ferdigskåret hull, og luftfilteret plasseres da på lmm på andre siden igjen.. Trykk her, så ser du hvordan det gjøres Edit: Marius slo meg der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 15, 2011 Gunstig, takk for info. Får bestille meg slikt kit til begge bilene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 15, 2011 Takk for svar! Da blir det kanskje kitt på meg også =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 15, 2011 Og til et spørsmål i topicen som ikke har blitt besvart; Ja, LMM blir fortere utslitt med åpent filter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 15, 2011 Og til et spørsmål i topicen som ikke har blitt besvart; Ja, LMM blir fortere utslitt med åpent filter. Tjaa.. Det sies så, men da er det vell kun med olja filter? Jeg har bytta ut mitt med stålfilter uten olje.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 15, 2011 Har montert på min og da la jeg filteret på en hånduk på badromsgulvet med varme på.. lå der en stund og mye av oljen forsvant.. men har da en tynn oljefilm igjen.. Mye olje kan medføre at lmm går te h....... Skal ha en tynn film med olje bare.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 15, 2011 Nyttig info har et lite spørsmål, hva hvis man har større LMM hus, vil det passe inn i hullet til varmeskjoldet, eller finnes det tilpasset kit fra dem, hos oss som kan ha større LMM hus? Regner med de universale luftfilterne som følger med er av normal åpning, som da ikke vil passe til et større LMM hus 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 15, 2011 Nyttig info har et lite spørsmål, hva hvis man har større LMM hus, vil det passe inn i hullet til varmeskjoldet, eller finnes det tilpasset kit fra dem, hos oss som kan ha større LMM hus? Regner med de universale luftfilterne som følger med er av normal åpning, som da ikke vil passe til et større LMM hus Nå vet ikke jeg med audi, men når jeg kjøpte dette kittet til volvoen min, måtte jeg bruke hullsag for å få plass til 3" LMM'en min. Var originalt 2,5", men hadde byttet til 3". 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...