Lukter bensin i kupé '91 Audi 100 C4

Anbefalte innlegg

Det har begynt å lukte bensin i kupeen på min '91 Audi 100 C4 med AAR motor.

Er dette vanlig?

Er det noen steder disse bilene pleier å lekke på? Slanger som sprekker e.l.?

Er ikke sikker, men det virker som om det lukter/lekker mer når motoren går.

Alle tips mottas med takk!

mvh Martin Ulsaker

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, det er såvisst ikke vanlig. Sjekk om det lekker rundt selve pumpehuset, under lokket bak baksetet. Sjekk også slangen som går fra påfyllingen og ned til tanken.

Relayedfp_access_plate.jpg

Relayed_fp_access_plate_off.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Har/hadde samme problemet.

Fikk kraftig bensinlukt ved oppstart. Har fått det meste av lukt bort nå. Det kommer noe lukt ved fylling av tanken. Den forsvinner etter noen minutter.

Min løsning: Slanger med banjokobling i motorrommet var dårlig. Det oppstod kraftig bensinlukt ved oppstart. Byttet slange og kobling. Se min tråd på dette: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=213523

Har noen lukt som kommer som sagt rett etter fylling. Det tror jeg skyldes i løs overgang mellom påfyllingsrør og tanken. byttet tanken for 1/2 år siden, og tror ikke denne doble klemmen som holder stussen fra tanken sammen med påfyllingsrøret stramt nok sammen.

Dog kan det jo være defekt aktivt kullfilter. Den har hva jeg har forståttmed luftingen av tanken/systemet å gjøre. På min ligger den i bakkant av høyre forskjerm. Jeg må av med inneskjermen for å få den blottlagt.

Det må jo nevnes at jeg har en s6 2,2 c4. Er vel litt forskjell på oppbygning på min og din bil.

Håper dette var til litt hjelp:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar begge to. Har nå byttet noen slanger som lå under lokket på bildet til Hermann. Skal ut å prøvekjøre nå og se om lukta blir borte.

Edit: Dette gjorde susen; lekkasjen var lokalisert under dette lokket.

MU

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.