Er det mulig å ettermontere Fartsholder i typ85 med s4 motor?

Anbefalte innlegg

Hei...

Nå som jeg er blitt lapplaus så har jeg jo tid til å gjøre bilen litt mer fartsgrensevennlig : rolleyes

Bilen er en Audi 80 85mod, med S4 AAN motor med tilhørende ledningsnett.

Har bygd om til wirespeedometer så har ingen plass å hente fartssignal fra, men det er et problem jeg kan ta når jeg kommer så langt.

Ser for meg Custom brytere til aktivering av cruise i midskonsoll / en annen plass, så dette kan bli meget hjemmelaget :nana:

Noen som har koblingsskjemaer og vet hva slags duppedingser jeg trenger? ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørs jo litt hviken gasswire du har det da? Biler med cruisekontroll har vel el styring av gasswire evnt el-spjeld som styrer dette.

Men tror at gasspedalen på rs2'en jeg hadde seig litt inn når jeg "akksa" med cruisekontrollen så er vel mulig du slipper dette.

Men bruker du hiddensprut eller chip på org motorstyring?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Org motorstyring.

Det er ei vakumklokke på speldet som regulerer hvor mye gass man skal ha, trenger ikke elspjeld.

Noen som har koblingsskjemaer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan skal cruisecontroll enheten vite hvilken fart du holder uten elektronisk fartsmåler?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan skal cruisecontroll enheten vite hvilken fart du holder uten elektronisk fartsmåler?

Tja, si det :D

Kan den bruke sensorene på svinghjulet, eller blir det et annet signal?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OEM Cruisecontrollen fra S2/S4 bruker fartssignalet fra speedometeret, så hvis du har tenkt å bruke den, må du inn med et instrument ett eller annet sted :) Typ85 ble jo levert med Cruicecontrol den og, men der erbrukes det vel noen andre deler, som sikkert er litt vanskeligere å få tak på..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørs jo litt hviken gasswire du har det da? Biler med cruisekontroll har vel el styring av gasswire evnt el-spjeld som styrer dette.

Men tror at gasspedalen på rs2'en jeg hadde seig litt inn når jeg "akksa" med cruisekontrollen så er vel mulig du slipper dette.

Men bruker du hiddensprut eller chip på org motorstyring?

Vet flere som har fått cruicecontroll til å fungere med hiddensprut, det er ikke noe problem da styringa går utenom hjernen på B3/B4/C4 :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har jo ikke noe fartssignal siden jeg har analogt speedometer. Tru om en kan bruke turtellersignalet i stedefør, det henger jo i sammen med farta det og :)

Ja, cruise control har jeg forstått er et stand alone system, som ikke har noe med motorstyringen å gjøre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er som sagt en egen pumpe/hjerne for dette + 2 brytere på clutch og brems + vakumslanger og en belg til gasspjeldet. Problemet er bare å få denne til å funke med speedometer vaier istedenfor et elektronisk signal. En mulighet kan jo være å koble opp en abs sensor

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har jo ikke noe fartssignal siden jeg har analogt speedometer. Tru om en kan bruke turtellersignalet i stedefør, det henger jo i sammen med farta det og :)

Ja, cruise control har jeg forstått er et stand alone system, som ikke har noe med motorstyringen å gjøre.

turtallet er jo bestemt av giret + farten.. ikke farten alene

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis motoren holder 2500rpm, så er jo farta konstant i det giret. Når en trykker inn clutsjen så kobler jo cruisen ut uansett.

Så i teorien skal jo turtellersignalet være kurrant, farta ser jeg jo i speedometeret :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.