#1 Skrevet August 15, 2011 hei ! Vurderer altså og kjøpe meg en billig studentbil. sett litt på audi 80 1.9 tdi. Noen som har erfaringer med slike maskiner ? svakheter etc ? Sett litt på denne, frister med ac http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=30007787 greit og ha noe som går billig og er driftssikkert når enn er student. mvh Lars Fredrik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 15, 2011 Generelt solide motorer som kan ha flere hundre tusen km igjen. Enkle og kurrante biler å få nye slitedeler til. Om noe større skulle skje med motor/gir så er det jo solgt mange av disse så brukte deler er heller ikke så dyrt. Lurt med AC, behagelig å bruke og enklere å selge senere. Dog ville jeg vært litt skeptisk til "rykking", her bør du finne ut av om årsaken er et feste som selger antyder eller om det er en noe som fusker i motor/kasse som ikke er enkelt å finne ut av. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 17, 2011 Gode biler ! Motor er god , har hatt no to stykker og har den ene enda! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 17, 2011 OBS OBS! Selv om motoren heter 1Z (som forøvrig er en god motor!) så er den versjonen som sitter i disse ikke helt god. Rykkinga som han beskriver er ofte elektrisk feil på pumpa som ikke forsvinner uten å bytte pumpe = dyrt. Hvis ikke så kan det være nåleløftesensoren på injektor nr.3, bytte av denne = dyrt. Potmeteret på gasspedalen er også noe som kan ryke (bilen får ikke med seg at du gir gass og bare går på tomgang) Jeg har hatt en '93 Audi 80 TDI Avant som bruksbil, ble mye skruing... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...