#1 Skrevet August 16, 2011 Jeg skal ha nytt oljeskift på 90 000 km, 2,0 tfsi. De fleste servicer er tatt på Audi-senter som konsekvent bruker Shell Helix olje. Jeg vurderer nå å ta service andre plasser som bruker andre oljemerker, bla Agip... Er det kvalitetsforskjeller mellom de ulike oljemerkene? er det virkelig slik at noen oljemerker er "bedre" enn andre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 16, 2011 Shell er vel en av de siste oljene jeg hadde brukt på mine biler for å si det slik. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 16, 2011 Et kjapt søk hadde ledet deg til denne tråden, hvor det forøvrig står mye nyttig og informativt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 16, 2011 gjekk i fra shell helix ultra olje (møller olje) til valvoline 5w-30 syn power på min rs4.Merket at motoren ble mye roligere med en gang,ble kvitt småtikking som eg hadde tidligere på kald motor ved oppstart osv.Så den kan annbefales:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 16, 2011 Kjører vanligvis på Castrol magnatec 5-40, den funker bra for meg på 2.0 16v turbo. Har også ved flere anledninger brukt biltema olje, har ingenting galt og si om den. Tror nok en del oljer er betydelig overpriset fordi de har et navn som er godt markedsført, og ikke har spesielt bedre egenskaper en andre "billigmerker" Er jo eksempler på personer her inne som har kjørt ekstreme motorer på biltema olje uten problemer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 16, 2011 Selv kjører jeg på 10w40 Royal Purple. Motor har gått like over 200k. Bytter hver 10.000 km og er meget fornøyd med olja. Ble kvitt små tikking. Gamle eier hadde brukt Shell olje. Samt at termostaten var gåen så olja nådde aldri normal driftstemp. Kjørte flush gjennom og fikk ut mye grums. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 17, 2011 Det viktige er ha riktig kvalitet og viskositet. VW 504.00 (bensin) kvalitet. 5W-30 viskositet. Alle merker duger. Så fremt de har olje etter disse kravene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...