#1 Skrevet August 16, 2011 Kjørte nordover fra Oslo i ferien nå og etter ca 35 mil begynte jeg å få tydelig servolyd i bilen. Dette var en lørdag formiddag og jeg hadde planer om å kjøre til Grogn denne dagen. Lyden ble sterkere etterhvert som jeg kjørte og ved ankomst Trondheim ringte jeg veghjelp. De kunne selvfølgelig ikke hjelpe, men bilen ble levert Møller og jeg dro videre i lånebil. Tok kontakt med verkstedet på mandag og beskrev feilen som det også fremkommer på ordren fra Møller: "Servolyd ved varm bil, lyd fra servo. Bilen må være god å varm før lyden kommer når man svinger på rattet." Tirsdag fikk jeg telefon fra de og fikk da beskjed om at det var profilreimstrammer som var utslitt. Prisen for å bytte denne var i underkant av 7000, noe som jeg aksepterte da jeg var avhengig av å få den fikset. Fikk hentet bilen igjen på vei sørover etter endt ferie. Betalte da 6.612 for jobben. Kjørte deretter mot Oslo og oppdaget etterhvert at lyden var der fortsatt og ble høyere jo lengre jeg kjørte. Etter nå å ha fått sjekket litt mer fant jeg ut at servo-oljen sirkulerte ganske mye oppi beholderen, og ved varm bil begynte den å skumme. Det var også derfor lyden ble sterkere etterhvert da luft fulgte med oljen ned i servopumpa. Kjøpte inn ny olje på Audi og sugde ut den gamle. Da så jeg med en gang at filteret nedi beholderen hadde løsnet, og jeg fikk festet dette igjen. Dette filteret er rimelig finmasket og sørger for at oljen ikke flower for fort. Byttet olje noen ganger og bilen har igjen servo uten lyd Tok kontakt med Møller Trondheim ang dette og fortalte hva løsningen var. Jeg fikk selvfølgelig som forventet beskjed om at profilreimstrammeren også var utslitt så det var grunnen til at de ikke hadde undersøkt videre. Meg bekjent har jeg ikke hørt noen lyder fra strammeren før, men selvfølgelig kan denne også ha vært sliten. Moralen er derfor at ved ulyd i servoen så husk å sjekke om filteret nede i beholderen sitter riktig:o 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 16, 2011 Takker! Har fått servolyd på min B5 og har byttet olje nylig, så får sjekke ut filteret 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...