Bruke 4-98 felger på golf 1 ?

Anbefalte innlegg

Har noen noe erfaring med og bruke felger med andre hulldiametre på biler som egentlig bruker 4 på 100 ?

 

På Golfen min så bruker jeg vanligvis 4 på 100 men har noen prøvd og tilpasse 4 på 98 eller 4 på 108 ?

 

Tenker da på og borre nye hull i både tromler og spindler, men er usikker på om de blir for mye svekket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ved små forandringer på boltsirkel så skal det gå ann å bruke slingrebolter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slingrebolter ? Det var ett nytt ord for meg, men skal søke det opp så finner jeg sikkert ut hva det er også :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slingrebolter burde fikse biffen, men husk å få på gode senterringer (dersom senterhullet ikkje er riktig)

Kjenner folk som kjører 4/100 felger på 4/98 bil uten slingrebolter (skrur det bare rett i) Det er ikke å anbefale, men det går jo det også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har noen noe erfaring med og bruke felger med andre hulldiametre på biler som egentlig bruker 4 på 100 ?

 

På Golfen min så bruker jeg vanligvis 4 på 100 men har noen prøvd og tilpasse 4 på 98 eller 4 på 108 ?

 

Tenker da på og borre nye hull i både tromler og spindler, men er usikker på om de blir for mye svekket.

 

Det går sikkert, men du burde heller putte de på en Fiat, andre merker bruker slingrebolt for å sette på VAG-felger, ikke omvendt : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo være Delta HF hjul vet du Runar! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo være Delta HF hjul vet du Runar! ;)

 

Som om det hjelper... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som om du finner mange Fiater med hjul fra en 2010 Passat... Flåsete innlegg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går sikkert, men du burde heller putte de på en Fiat, andre merker bruker slingrebolt for å sette på VAG-felger, ikke omvendt : smil :

 

 

Jepp, det er nok slik....men jeg lyst på noen felger som ligger inne på finn akuratt nå, men de er 98 og da passer de litt dårlig :) "ATS Classic". Sliter litt med og få tak i slike felger til en normal pris.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slingrebolter burde fikse biffen, men husk å få på gode senterringer (dersom senterhullet ikkje er riktig)

Kjenner folk som kjører 4/100 felger på 4/98 bil uten slingrebolter (skrur det bare rett i) Det er ikke å anbefale, men det går jo det også.

 

Jepp, det går helt til felgene har slitt seg runt bolten og felgen løsner :) Tror nok jeg får skaffe meg ett sett med slingrebolter eller bare vente på en mulighet til og få tak i ATS felger som har 4 på 100 i en prisklasse som er bra :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.